حواشی چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر/ «لاتاری» مهدویان پرحاشیه و جنجالی شد

چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم «لاتاری» در سینمای اهالی رسانه همراه شد که حواشی زیادی را به دنبال داشت و تنور جشنواره را داغ کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهارمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان در سینمای اهالی رسانه همراه شد که شور و حرارت خاصی را به جشنواره داد و شلوغ‌ترین و جنجالی‌ترین نشست خبری این چند روز را داشت.

سینماهای مردمی همانند روز گذشته شاهد استقبال پرشور مردم و رسیدن فیلم ها به سانس‌های فوق العاده بودند.

روز پرحواشی جشنواره در پردیس سینمایی ملت

اولین فیلمی که در سومین روز نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه، در پردیس ملت به نمایش درآمد، «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی بود که همچون روزهای گذشته با تاخیر همراه بود.

فیلمی درام که زندگی دو جوان را در بستر حادثه پلاسکو راویت کرد و این مسئله باعث شده بود تا حادثه پلاسکو را به صورت حاشیه ای نشان دهد مسئله ای که مورد انتقاد برخی خبرنگاران هم قرار گرفت و کیایی در پاسخ بیان کرد قصدش روایت حادثه پلاسکو نبوده است و از این حادثه در پیشبرد قصه استفاده کرده است. (گزارش این نشست را اینجا بخوانید)

«بانو قدس ایران»، مستندی به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی درباره زندگی همسر امام خمینی دومین فیلمی بود که روز یکشنبه برای خبرنگاران به نمایش درآمد مستند پرتره‌ای که توانسته تا حدود زیادی مخاطبان را راضی نگه دارد اما گویی برای اهالی رسانه آنقدر جذابیت نداشت زیرا نشست خبری اش با حضور کمرنگ خبرنگاران و عکاسان همراه بود.

مصطفی رزاق کریمی در این نشست در پاسخ به اینکه آیا در طول ساخت با مشکلات و محدودیت هایی روبه رو بوده است، بیان کرد که این حواشی صحت ندارد و محدودیت و فشاری نداشتیم. (گزارش نشست را اینجا ببنید.)

«لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان آخرین فیلمی بود که روز یکشنبه به نمایش درآمد، فیلمی که مطابق انتظار با استقبال زیادی همراه شد و صف های طولانی برای تماشای آن در جلوی سالن‌ها تشکیل شد.

نشست خبری این فیلم که نسبت به چند روز گذشته پرجمعیت ترین بود، با حواشی زیادی همراه بود. از سوژه فیلم مهدویان که تعدادی از خبرنگاران معتقد بودند جلوه بدی از ایرانیان به نمایش گذاشته است تا بحث های سیاسی درباره وابستگی تهیه کننده این اثر به جناحی خاص و چگونگی دریافت مجوز که مشروح آن را اینجا می توانید بخوانید.

به جز نمایش فیلم ها، پردیس ملت همچنان مشکلات حل نشده‌ای دارد که مهمترین آن ضعف اینترنت و آنتن ندادن گوشی های همراه است. مشکل سالن نشست خبری در صدا همچنان ادامه دارد و مشکل عکاسان و خبرنگاران برای پوشش نشست ها هم دیگر مسئله ای است که همچنان حل نشده و روز گذشته در نشست فیلم «لاتاری» با اعتراض عکاسان همراه شد.

استقبال پرشور مردم همچنان ادامه دارد

در سینماهای مردمی جشنواره فجر آثار سینمایی با استقبال مخاطبان همراه هستند و هنرمندانی که آثارشان در این دوره حضور دارد در این سینماها به تماشای فیلم خود با مردم نشستند.

در روز گذشته فیلم های «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی به سانس های فوق العاده رسیدند.

همچنین عوامل فیلم هایی «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی و «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی با حضور در پردیس های مردمی به تماشای فیلم هایشان نشستند.

توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد درباره سینمای ایران

تلویزیون هم که در این روزها در برنامه‌های مختلف به پوشش اخبار جشنواره سی و ششم پرداخته است شب گذشته میزبان سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری بود.

صالحی در این گفت وگو درباره وضعیت سینماهای کشور توضیح داد و از برنامه هایی که برای بهبود اوضاع این حوزه باید صورت بگیرد توضیح داد که متن کامل این گفت وگو را اینجا می توانید بخوانید.

همچنین برنامه «هفت» با اجرای رضا رشیدپور هم این روزها ویژه جشنواره فجر از شبکه سه پخش می شود که انتقادهای زیادی به رویکرد خنثی این برنامه وارد شده است.

اعلام زمان معرفی نامزدهای جشنواره فجر

هیأت داوران جشنواره متشکل از فرشته طائرپور و حسن خجسته، بهرام بدخشانی، رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، محمدرضا فروتن و خسرو دهقان هستند بازبینی آثار را از تاریخ ۱۲ بهمن همزمان با نمایش آثار در سینماهای مردمی آغاز کرده‌اند.

داوری آثار جشنواره امسال احتمالاً تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد یافت. هیات داوران جشنواره حداقل ۲۴ ساعت قبل از مراسم پایانی نامزدهای دریافت جوایز را معرفی خواهند کرد.

معرفی 10 فیلم برتر از نگاه مردم

روز گذشته ستاد جمع آوری آرای مردمی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار اسامی 10 فیلم برتر از نگاه مردم را اعلام کرد.

اسامی این 10 فیلم عبارتند از «دارکوب» بهروز شعیبی، «عرق سرد» سهیل بیرقی، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی، «خجالت نکش» رضا مقصودی، «سرو زیر آب» محمدعلی باشه آهنگر، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا و «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی.

علی آشتیانی پور مسئول بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر هم روز گذشته در گفت وگو با ایلنا در پاسخ به حواشی جهت دهی آرا مردمی از سوی ارگان ها و سازمان ها، گفت: «رای‌گیری کاملا سالم و بدون هیچ تاثیری از هیچ جریانی پیش می‌رود و برخی از دوستان نگران این بودند که برخی نهادها و ارگان‌ها ممکن است بلیت بیشتری خریده باشند یا صاحبان آثار بتوانند بلیت بخرند و تلاش کنند روی آرا تاثیر بگذارند اما به هیچ عنوان این حرف درست نیست.»

او همچنین افزود: «رای‌گیری و آرای فیلم‌ها امانتی در دست ما است و ما تلاش کردیم در رای‌گیری براساس تعداد فیلم‌ها و سانس‌ها و سینماها یک رای‌گیری عادلانه را انجام بدهیم و در پایان جشنواره فیلم فجر هر صاحب اثری اگر تمایل داشته باشد، می‌تواند تعداد آرایی که بدست آورده را به وی اعلام کنیم.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    3 3
    سينما ملت افتضاحه. رفت و امد بسيار بسيار سخت، دالان هاي تاريك، معماري عجيب و ناكارآمد، سرويس بهداشتي هاي كثيف كه تازه بايد صف بايستيم.عدم انتن دهي در اغلب نقاط و بدتر از همه شب براي بازگشت ماشين گير نمياد. اقاي داروغه زاده مچكريم...
    • نوید A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
      2 3
      از کجا اومدی شما که داری درباره سینما ملت نظر میدی؟
  • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    0 0
    کدوم حاشیه