مهر نوشت: «گونتر اوتینگر» (Guenther Oettinger) کمیسر امور بودجه اتحادیه اروپا امروز یکشنبه به تهدیدات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه این اتحادیه واکنش نشان داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کمیسر امور بودجه اتحادیه اروپا در این باره گفت: در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تدابیر تجاری علیه اروپا اتخاذ کند، بروکسل نیز تدابیر متقابلی را علیه واشنگتن در نظر خواهد گرفت.

«گونتر اوتینگر» در مصاحبه با یک نشریه آلمانی در این خصوص اعلام کرد: اگر صادرکنندگان اروپائی مجبور به پرداخت تعرفه شوند، اقدام مشابهی را با تجّار آمریکائی انجام خواهیم داد.

وی در ادامه تصریح کرد: هر کسی که از این ابزار استفاده کند، باید بداند که طرف مقابل نیز از آن بهره خواهد بُرد.

لازم به ذکر است، رئیس جمهوری آمریکا نهم بهمن ماه سال جاری در سخنانی اعلام کرد: مشکلات زیادی با اتحادیه اروپا دارم و زمانی که این موضوع به امور تجاری مربوط می شود می توانند گسترده تر هم شوند.

وی با غیرمنصفانه خواندن سیاست های تجاری اتحادیه اروپا افزوده بود: ما نمی توانیم تولیدات خود را (به اتحادیه اروپا) صادر کنیم. در حالی که آنها تولیدات خود را به آمریکا صادر می کنند. عوارضی در کار نیست. عوارض کم است و این عادلانه نیست. اتحادیه اروپا تنها (طرفی) نیست (که به این صورت رفتار می کند). می توانم بسیاری از کشورها و نهادها را نام ببرم. اما اتحادیه اروپا در قبال آمریکا بسیار بسیار ناعادلانه رفتار می کند. و به نظر من، این موضوع به خود آنها باز خواهد گشت.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =