نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور برخی زنان بدون حجاب در برخی معابر گفت: هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند پس اجباری در کار نیست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری ها علی مطهری در جمع خبرنگاران پارلمانی ادامه داد: این‌که چهار نفر روسری خود را هوا می‌کنند، اتفاق مهمی نیست. اگر قرار بر مساله مهمی باشد باید پرسید که چرا دولت در رعایت حجاب نظارت کافی ندارد؟

وی در عین حال متذکر شد: مشکل امروز کشور حجاب نیست و بانوان کم و بیش حجاب را رعایت می‌کنند و ما هم قائل به سختگیری نیستیم.

نماینده مردم تهران در واکنش به مسائل مطرح شده در یک کانال تلگرامی معاند نیز گفت: مسائلی که مربوط به این کانال می‌شود باید توسط مقامات امنیتی و اطلاعاتی مورد رسیدگی قرار گیرد و باز و بسته شدن کانال‌های تلگرامی نیز وظیفه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است.

وی در عین حال تاکید کرد: برای ایجاد و فعال کردن پیام‌رسان‌های داخلی قانون وجود دارد و دولت باید جدی‌تر این مساله را فعال کند.

مطهری مهم‌ترین اولویت‌های نظام در دهه چهارم انقلاب را تحقق آرمان‌های اولیه انقلاب که شامل عدالت، استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، آزادی بیان و اندیشه، معنویت و اخلاق و به طور کلی پیاده کردن اسلام دانست.

نایب رئیس مجلس شورای سلامی، در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص فعالیت کانال آمد نیوز در تلگرام و ورود مجلس به موضوع تلگرام توضیح داد: فعالیت کانال آمدنیوز و همکاری داشتن با کشورهای معاند مربوط به مسئولان امنیتی و اطلاعاتی است و آنها باید وارد شوند، در حال حاضر مجلس کاری در این زمینه نمی تواند انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: این کار از اختیارات دولت است که کدام کانال تلگرامی باز باشد کدام کانال مسدود شود، در کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه می توانند تصمیم بگیرند و نیاز به قانون جدید نداریم، از وظایف دولت است که چنین موضوعی را تشخیص دهد.

وی همچنین در خصوص حمایت از پیام رسان های داخلی بیان داشت: در این زمینه قانون داریم، اما دولت باید مقداری جدی و سریع اقدام کند تا زودتر شبکه کامل شود و مورد استفاده قرار گیرد، تا حدودی در این زمینه پیشرفت کرده اند اما هنوز کامل نشده است.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    12 87
    پناه بر خدا انگار این بنده خدا قرآن نخونده و راجع به حجاب چیزی نمیدونه.
  • بی نام EU ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    84 2
    هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند..............علی آقا 11111 عجب
  • علی A1 ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    8 88
    البته جناب مطهری فتوا فرمودند، اجباری در حجاب نیست وبیحجابی را آزاد کردند ، خوب است رساله ای هم در این باب بنویسند ، و دستوری بدهند ، مانندمحمد رضا شاه ، ،واقعا ایشان خودشان نمیدانند این سخن در صلاحیت ایشان نیست؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    97 6
    همين كه همه مجبور به داشتن روسري يا شال هستند سخت گيري نيست ؟ يه موقعهايي يه نظراتي ميديد كه تعجب برانگيز هست . من دوست دارم كشور از نظر حجاب مثل تركيه باشه هر كي دوست داشت با حجاب باشه و اجباري به داشتن حجاب نباشه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    84 4
    هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند پس اجباری در کار نیست. " پس از این به بعد من بدون حجاب اومدم خیابون گرفتن من رو می گم مطهری گفت مشکلی نیست.
  • بی نام A1 ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    79 4
    حجاب چرا بايد حجاب اجباري باشد ؟ چرا نبايد مثل تركيه باشيم ؟
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    50 3
    تو صدر اسلام همحجاب اجباری نبوده من نمیدونم اصولگرایان با چه ادله و استدلالی میخوان حجاب رو اجباری کنن
  • ایمان A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    37 3
    شما نبودی در مجلس عکس ساپورت پوشا را پخش کردی.حالا چی شد.
  • علیرضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    62 17
    اگر حجاب قانونه که باید کامل اجرا بشه و با قانون شکنان نباید مدارا کرد . اگر قانون نیست اعلام بشه که مخالفان حجاب بدانند حجاب را میتوانند بر دارند و راحت بشند . بنابر این یک بام و دو هوا معنی نداره .
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    6 15
    تحقق آرمان های اولیه انقلاب شامل عدالت ،استقلال سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی و......حالا چه عجله ایه چیزی از انقلاب نگذشته تازه این چهل سال دستگرمی بوده . خوش بحال دیونه .... که همیشه خندونه
  • سجاد صنیعی نژاد A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    34 2
    حجاب اجباری، بعنی همون چیزی رو باید بپوشی که من میگم یعنی همون چیزی رو باید قبول داشته باشی که من دارم یعنی همون چیزی رو باید بگی که من قبو دارم
  • علی A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    3 0
    کاشکی هر کسی قد خودش حرف میزد و ضمنا هرسال حرفاش با هم تناقض نداشت و حرفاش برای خدا بود نه برای قدرت