نامه‌نیوز نوشت: احمدی گفت: متاسفم که وزارت کشور می‌گوید درخواستی ارائه نشده است. وزارت کشور تا به حال به کدام گروه مجوز داده است؟ وزارت کشور اصلا به افراد مجوز نمی‌دهد و فقط به یک سازمان و نهاد مجوز می‌دهد.

نعمت احمدی گفت: در همین دانشگاه تهران یک گروه دانشجویان بسیجی بدون مجوز آمدند، دور زدند، داد زدند و شعار دادند. از تلویزیون هم پخش شد. با گروه دیگری از دانشجویان اما برخورد شد. مردم این دوگانگی را می بینند. ما به مرحله ای رسیده ایم که باید از این تلنگر قبل از آنکه تبدیل به یک سیلی شود، عبرت بگیریم. باید حرف های گذشته را تکرار نکرده و یک صفحه جدید باز کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی اختصاص محل های مخصوص برای اعتراض و تجمع را راه حل دانستند. به نظر شما این راهکار در کشور ما با توجه به فضای موجود، کاربردی است؟ گفت: این نسخه زمانی می توانست کارآمد باشد که مطالبات به حد انفجار نرسیده بود. در خیلی از کشورها از این روش استفاده می کنند. در لندن هایدپارک دارند و روزهای یکشنبه در هر گوشه آن تجمعی دیده می شود. در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی نیز از این روش استفاده می کنند و مفید است اما بعد از اینکه سی و هشت سال جلو اعتراضات را گرفته ایم، نمی توانیم از این نسخه استفاده کنیم. این روش می توانست کارساز باشد به شرط آنکه از ابتدا به گونه دیگری عمل کرده بودیم.

این وکیل دادگستری گفت: الان که حتی در رعایت اصل 27 قانون اساسی مشکل داریم و نمی توانیم راهکارهایی از این قبیل ارائه کنیم. به فرض که وزارت کشور این روش را مورد استفاده قرار دهد، می گوید خود درخواست گنندگان باید حفاظت را به عهده بگیرند و اجازه ندهد که امنیت تجمع به هم بخورد؛ این هم ممکن نیست.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =