ایرنا نوشت: «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المیادین گفت که وضعیت در ایران نگران کننده، نیست و مسئولان این کشور رفتار خوبی با رخدادهای اخیر داشتند و معترضان را از آشوبگران جدا کرده اند.

وی در این گفت و گو که چهارشنبه شب انجام شد، افزود: آنچه در ایران رخ داده است به خوبی تحت کنترل است و با آنجه در سال 2009 (1388) اتفاق افتاد ، قابل مقایسه و سیاسی نیست.

از پنجشنبه هفته گذشته یک رشته اعتراض های مردمی در مناطق مختلف ایران برگزار شده است. این در حالی است که برخی تلاش کرده اند با دست زدن به اقدامات خشونت طلبانه و طرح شعارهای براندازانه، مسیر خواسته های مردم را که عمدتا اقتصادی است منحرف کنند.

نصرالله گفت: مشکل در داخل نظام ایران نیست و همه جریانات سیاسی به طور کامل با هم وحدت پیدا کردند. بلکه مشکل از ورشکستگی بانک ها و شرکت ها ناشی می شود. مشکل سیاسی نیست بلکه به مسائل مالی برمی گردد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره طرح برخی شعارها علیه سیاست خارجی ایران در ناآرامی های اخیر افزود: بیشتر مردم ایران با سیاست خارجی که رهبران ایران اتخاذ می کنند، همراه هستند و رهبران ایران همواره سیاست خارجی کشور را به مردم تشریح می کنند.

دبیرکل حزب الله با اشاره به دخالت های خارجی در رخدادهای اخیر ایران گفت: آرزوهای ترامپ، معاونش، دولتش، نتانیاهو ، اسرائیل و مسئولان سعودی در ایران بر باد رفت.

نصرالله گفت: به طرفداران مقاومت درباره رویدادهای ایران اطمینان می دهم. آنها نباید تحت تاثیر آنچه رسانه های غربی از ایران می گویند، قرار بگیرند.

دبیرکل حزب الله به «ارزیابی های اطلاعاتی» آمریکا و اسرائیل اشاره کرد که بر اساس آنها بحران در ایران پایان یافته است.

تحولات فلسطین
دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگر گفت و گوی خود با شبکه المیادین در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس به معنای پایان اسرائیل است.

نصرالله افزود: ترامپ در حالی دست روی قدس گذاشت که این یک نقطه اجماع است و به صدها میلیون مسلمان و مسیحی مربوط می شود.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که تصمیم ترامپ به طور مطلق ضربه ای به روند سازش بود و این روند را پایان داد.

وی افزود: روند صلح پس از تصمیم ترامپ، رای حزب لیکود و تصویب قانون اخیر در کنست اسرائیل پایان یافت.

نصرالله تاکید کرد که راه سازش هرگز نتیجه بخش نیست، بلکه راه حل مقاومت است که دستاوردها و پیروزی ها را به دست آورده است.

دبیرکل حزب الله در پاسخ به پرسشی درباره چرایی دیدارهای اخیرش با مقام های گروه های فلسطینی گفت: این دیدارها با هدف جمع کردن یک خانواده انجام شده است. با بیشتر گروه های فلسطینی دیدار داشتم که آخرین آنها روز شنبه گذشته با جنبش فتح بوده است. اهتمام ما با گروه های فلسطینی برای کار روی یک نقطه اجماع است و برای جبهه بندی و صف آرایی تلاش نمی کنیم.

وی افزود: با گروه های فلسطینی به دنبال راه های فعال کردن انتفاضه در داخل و خارج و پشتیبانی از آن بوده ایم. جنبش فتح نیز موافقت خود را با انتفاضه اعلام و تاکید کرد که انتفاضه ضروری است. حضور جنبش فتح در خیابان و تحرکات مردمی امری است که همه گروه ها بر آن تاکید داشتند.

به گفته دبیرکل حزب الله لبنان هماهنگی بی نظیری میان همه گروه های فلسطینی در کرانه باختری، غزه و خارج فلسطین وجود دارد.

نصرالله با اشاره به حمایت های مالی ایران از فلسطینیان گفت: ایران از خانواده های فلسطینی حمایت می کند و این کار را ادامه می دهد. ما واسطه اعطای حمایت مالی به گروه های مقاومت نیستیم و ایران افتخار می کند که خود این حمایت ها را به آنها اعطا می کند.

وی افزود: ترامپ به دلیل ارائه کمک های مالی به گروه های فلسطینی ایران را تحریم می کند.

نصرالله تصریح کرد: مقاومت در داخل فلسطین باید سلاح داشته باشد و این حمایت واجب است و به عنوان واکنش نیست. از غنیمت شمردن هیچ فرصتی برای ارائه کمک و سلاح به مقاومت فلسطینی درنگ نمی کنیم.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =