برف و باران چهارمحال و بختیاری را فرا می گیرد

ایرنا نوشت : معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از وقوع بارش برف و باران برای روز سه شنبه هفته جاری در این استان خبر داد.

مهرداد قطره سامانی افزود: سامانه بارشی صبح روز سه شنبه مناطق مختلف استان را فرا می گیرد که بیشترین میزان بارش برای کوهرنگ پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: بارش ها به صورت برف و باران است اما به سبب اینکه بارندگی در طول روز رخ می دهد انتظار می رود شاهد بارش برف و باران مخلوط باشیم و برفی بر روی زمین باقی نمی ماند.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: براساس نقشه های پیش یابی، کمبود بارش ها در پایان اسفندماه امسال بین 30 تا 70 درصد است که انتظار می رود شاهد صرفه جویی بیش از پیش و مدیریت صحیح منابع آب در استان باشیم.
قطره سامانی، میانگین بارش های سال زراعی جاری ( 1 مهر تا 10 دی) استان را 45.6 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 80 درصدی و در مقایسه با میانگین بلند مدت دوره مشابه با کاهش 87 درصدی مواجه است.
گفتنی است ، به سبب وقوع خشکسالی یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری این استان با تاخیر در بارندگی های پاییزی و زمستانی و کاهش میانگین بارش ها مواجه است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و سرچشمه بخشی از رودخانه دز است.
کاهش نزولات جوی در چهارمحال و بختیاری طی 10 سال اخیر، استان های اصفهان و خوزستان را دچار تنش آبی کرده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =