بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد کشور است

بخش خصوصی موتور محرکه اقتصاد کشور استمقام عالی دولت در استان، در این نشست بخش خصوصی را موتور محرکه اقتصاد کشور برشمرد و یاد آور شد: باید با رفع حلقه های مفقوده کسب و کار و برند سازی در مسیر رقابت و فتح بازارهای هدف قرار گیریم.

 به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری  محمد اسلامي، استاندار مازندران در نشست شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان، مهم ترين ماموريت اين شورا را شناسايي و برطرف كردن موانع، ساده و روان سازي و حذف مقررات و ضوابط مانع رونق كسب و كار دانست و گفت: شورا يك جايگاه قانوني براي دولت به شمار مي آيد تا با ساده سازي، تسهيل گري، شتاب بخشي و مولد سازي كسب و كار به روند توسعه استان در حوزه توليد و اشتغال كمك نمايد.

استاندار بخش خصوصي را موتور محركه اقتصاد كشور برشمرد و ياد آور شد: بايد با رفع حلقه هاي مفقوده كسب و كار و برند سازي در مسير رقابت و فتح بازارهاي هدف قرار گيريم.

مقام عالي دولت در استان، اصلاح ساختار مديريت و بازرگاني را از سوي فعالان اقتصادي يك ضرورت خواند و تصريح نمود: بخش خصوصي بايد در فعاليت ها و ساختار مديريتي خود شفاف سازي نموده و در عرصه رقابت گام بردارد.

وي با بيان اين كه شوراي گفتگو بايد براي رفع موانع توليد در حوزه تسهيلات بانكي با شناسايي ضوابط و مقررات مخل كسب و كار و اصلاح شيوه نامه ها در صورت لزوم، پيشنهادهاي برون رفت از مشكلات را ارايه نمايد، ياد آور شد: توانمند سازي دولت و ملت بهم آميخته است، حقوق دولت بايد پرداخت شود تا پس از توانمند شدن، عمران، آباداني و توانمند سازي ديگر بخش ها را تسهيل نمايد.

استاندار با تاكيد بر اين كه بايد از كساني كه در تلاش براي رونق فضاي توليد و اشتغال هستند، حمايت لازم صورت گيرد، افزود: مازندران داراي ثروت و دارايي بي بديلي است و تنها در سايه اتحاد و هم افزايي، تسهيل گري و رفع حلقه هاي مفقوده مي توان شاهد اعتلا و رفع محروميت و فقر از مازندران باشيم.

اسلامي بر سلامت اداري و مقابله با هرگونه كه رفتار كه منتهي به فساد اداري مي شود تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: مقررات، بخشنامه ها و خلاهاي مزاحم رونق اقتصاد شناسايي و رفع شود.

استاندار زمان ورود بهنگام در بازار را استراتژي اقتصادي عنوان كرد و گفت: رايزني ها و مذاكرات لازم با سفرا در جهت توسعه صادرات انجام و ويزاي فرودگاهي در مازندران مستقر شده است و در تلاشيم تا موانع پيش روي فعالان اقتصادي را با تحرك در زمينه هاي لازم برطرف نماييم.

نماينده عالي دولت در مازندران، انضباط فكري و رفتاري و باور مشترك در استان را مقدمه گام نهادن در مسير توسعه در بخش هاي مختلف دانست و بيان داشت: پالايش لازم صورت گيرد تا سرمايه گذاران و توليدگران اهل و شايسته بتوانند با بهره گيري از حمايت ها و پشتيباني هاي موجود به تحرك اقتصادي در استان كمك كنند.

 رييس شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان، پيمانكاران را موتور محركه اشتغال دانست و تاكيد نمود: پيمانكاران با فراهم كردن زير ساخت ها، عمران و آباداني را براي استان به ارمغان مي آورند لذا بايد با تقويت اين بخش مازندران را در روند شكوفايي كمك كرد.

استاندار مازندران در بخش ديگري از سخنان خود از توليد 180 هزار تني كيوي استان در سال جاري خبر داد و افزود: تاكنون بالغ بر 56 هزار تن كيوي با قيمت مناسب به بازارهاي مختلف صادر شده است.

در آغاز اين جلسه مهاجر، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان و برخي از فعالان اقتصادي به ارايه گزارش و بيان برخي موانع پيش روي بخش خصوصي پرداختند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =