شرق نوشت:روز دهم مهر در پی طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 مال‌باخته پس از حضور در پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در زمینه خریدوفروش لوازم و تجهیزات ورزشی فعالیت دارم. حدودا یک ماه پیش، فردی در تماس تلفنی عنوان کرد قصد خرید چند دستگاه ورزشی ازجمله یک میز بیلیارد، یک میز پینگ‌پنگ و... مجموعا به ارزش ١٢٠‌ میلیون تومان دارد. پس از توافق بر سر قیمت، این شخص با حضور در محل کارم نشانی یک سوله در منطقه خاورشهر – خیابان صنعت ٢ را به من داد و درخواست کرد تجهیزات ورزشی خریداری‌شده به آن سوله مورد نظر منتقل شود. پس از انتقال تجهیزات، خریدار چند فقره چک مجموعا به مبلغ ١٢٠‌ میلیون تومان تحویل داد، اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه شدم که یکی از چک‌ها مسروقه و بقیه نیز بلامحل هستند. بلافاصله برای پیگیری طلب خود به سوله محل انتقال تجهیزات ورزشی رفتم و متوجه شدم که سوله مورد نظر، برخلاف ادعای خریدار تجهیزات ورزشی از سوی این شخص به مدت یک ماه اجاره و او پس از آن متواری شده است».
کارآگاهان با بررسی چک‌های بلامحل تحویلی به مال‌باخته اقدام به شناسایی صاحب حساب در منطقه شوش کردند و مطلع شدند او از معتادان خیابانی است که مدارک شناسایی خود را به مبلغ چند ده‌هزار تومان برای تأمین هزینه مواد مصرفی خود فروخته است.
در ادامه با شناسایی تعداد دیگری از مال‌باختگان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند این افراد نیز دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و پس از مشاهده سوله محل انتقال اموال خریداری‌شده، به خریدار اعتماد کرده و بدون هرگونه تحقیقات بیشتری نسبت به تحویل اموال فروخته‌شده اقدام کردند. یکی از مال‌باختگان که در منطقه لاله‌زار فعالیت دارد، در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد: «فردی به نام حسین احمدی با مراجعه به مغازه‌ام اقدام به خرید لوازم برقی مجموعا به ارزش ٧٠‌ میلیون تومان کرد و در ازای آنها تعداد دو فقره چک تحویل داد. حسین احمدی درخواست کرد تا اجناس خریداری‌شده، به انبار او در منطقه خاورشهر منتقل و در آنجا تسویه مالی انجام شود. در زمان تحویل اموال، با مشاهده وضعیت سوله که از اموال و اقلام مختلف پر شده بود، اطمینان پیدا کردم که چک‌ها در زمان مقرر وصول خواهد شد، اما در زمان سررسید چک‌ها متوجه بلامحل‌بودن آنها شدم».
کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، اطمینان پیدا کردند متهمان پرونده از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرائم مرتبط با کلاهبرداری هستند. با چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، یکی از این افراد به نام «حسین. ع» (٤٩ساله) مورد شناسایی قرار گرفت. بررسی سوابق «حسین» نشان داد او از سال ٧٩ تاکنون بارها به اتهام استفاده از اسناد مجعول، تحصیل مال مسروقه، فروش اموال غیر، کلاهبرداری و جعل دستگیر و روانه زندان شده است.
با شناسایی تصویر «حسین» از سوی مال‌باختگان، کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در منطقه شهران و دستگیری او شدند.
«حسین» در اعترافاتش گفت تجهیزات ورزشی خریداری‌شده از مال‌باخته، در باشگاه ورزشی متعلق به پسرش مورد استفاده قرار گرفته است که با شناسایی این مکان ورزشی در منطقه غرب تهران و با اخذ دستور بازپرس پرونده، همه این اموال توقیف شد.
در ادامه با اعترافات حسین، دومین متهم پرونده نیز به نام «داوود. س» (٤١ساله) شناسایی و معلوم شد او به شمال کشور متواری شده و درحال‌حاضر در زمینه ساخت‌و‌ساز ویلا در شهرستان کلاردشت فعالیت دارد. کارآگاهان با اخذ دستور نیابت، به این شهرستان رفتند و موفق به دستگیری دومین متهم پرونده شدند.
سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتکاب جرائم مرتبط با کلاهبرداری و احتمال افزایش تعداد شکات و مال‌باختگان، متهمان با قرار قانونی  در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند و از مال‌باختگانی که با این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود و همچنین شناسایی متهمان به این پایگاه در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند».

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =