معافیت آموزش و پرورش از پرداخت عوارض شهرداری/ آموزش و پرورش حتی اختیار تغییر کاربری املاک را دارد

شامگاه سه شنبه 28 آذرماه سالجاری مدیرکل آموزش پرورش استان لرستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: پرداخت عوارض شهرداری در توان اداره آموزش و پرورش نیست که قانون مصوب اخیر نیز این مساله را تایید می کند لذا در این جلسه به دنبال تعیین و تکلیف معافیت از پرداخت عوارض شهرداری هستیم.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند با اشاره به تعیین عوارض سنگینی که توسط شهرداری صورت می گیرد افزود: ماه گذشته نیز یکی از مراکز خانه معلم را پلمپ کردند که با توجه به تردد و عبور و مرور اشخاص از این مکان صورت خوشی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در تفهیم این موضوع در استانداری اقدام به قرائت چند بند از اساسنامه ای مصوب نمود که این مفاد آموزش پرورش را از پرداخت عوارض ،تغییر کاربری، نقل و انتقالات ،اخذ گواهی، بهره برداری،احداث ،تخریب و سایر عوارض شهرداری معاف اعلام می کرد.

وی افزود: این مساله با شفافیت تمام مطرح شده اما متاسفانه باز هم شاهد تعیین عوارض سنگین شهرداری یا پملپ مراکزی نظیر خانه معلمها هستیم!

خدانظر دریکوند تاکید کرد: حدود یک ماه پیش نیز یکی از مراکز پلمپ شده خانه معلم توسط وساطت شهردار و ربیس شورای شهر خرم آباد آزاد شد لذا هدف ما از این جلسه تعیین و تکلیف این مساله است.

دریکوند در پایان توضیح داد: در خانه معلم مذکور هدف ما تغییر کاربری آن به ملک تجاری ست منتها همین الان نیز دوباره این خانه پلمپ شده است لذا می خواهیم با تبصره کمیسیون ماده 5 به تصمیمی غالب برسیم که در حوزه اختیارات مسلم اداره کل آموزش و پرورش است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =