استاندار گیلان در مراسم گرامیداشت روز دانشجو گفت: دانشجو موتور محرک توسعه و عامل ایجاد پویایی و تحرک در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ دکتر مصطفی سالاری در این مراسم که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رئیس دانشگاه گیلان، تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی و دانشجویان‌، در محل تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: دانشجو موتور محرک توسعه و عامل ایجاد پویایی و تحرک در جامعه است؛ اقتضای سن شماست که متفاوت فکر کنید و کسی حق تحمیل تفکرش به شما را ندارد.

وی گفت: دانشجویان برای اداره جامعه در آینده، بایستی در همه مسائل ورود کرده و نقد داشته باشند و در برخی موارد، سلیقه دانشجو باسلیقه‌های ما همخوانی ندارد که این، به معنی آن نیست که سلیقه ما بهتر از شماست.

سلایق ما الزاماً قانون نیست و نباید آن را به دیگران اجبار کنیم

استاندار گیلان با اشاره به لزوم پیشرو بودن دانشجویان در تمام عرصه‌ها و با تاکید بر اینکه همه از جمله تشکل‌ها بایستی به سلیقه‌های یکدیگر احترام بگذارند، گفت: سلایق ما الزاماً قانون نیست و نباید آن را به دیگران اجبار کنیم؛ اختلاف سلیقه به هیچ وجه خلاف شرع محسوب نمی‌شود؛ حال اینکه باید با حفظ احترام متقابل و دیدی بلند، آستانه تحمل خود را افزایش داده و همه باهم برای قرار دادن قطار نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی ریل توسعه تلاش کنیم.

امروز همه دغدغه انقلاب، کشور و استان رادارند

دکتر سالاری با اشاره به اینکه همه شما متولدین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هستید، در فضای انقلابی رشد کرده اید و مومن به انقلاب هستید، تصریح کرد: از این حیث، خطی بین دانشجویان، تشکل‌ها و فعالان قائل نیستم؛ امروز همه دغدغه انقلاب، کشور و استان رادارند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های ۴۸ گانه در استانداری گفت: از دانشگاه‌ها درخواست کرده ایم که در این کمیته ها عضو ثابت شوند و نظر بدهند و از انجمن‌های دانشجویی نیز دعوت می‌کنم که در این کمیته ها نظرشان را بیان کنند.

دانشجو عامل اصلی تولید ثروت ملی است

استاندار گیلان دانشجو را عامل اصلی تولید ثروت ملی دانست و اظهار کرد: امروز آنچه که فاصله کشورها را از هم نشان می دهد، دیگر نفت و گاز نیست بلکه فکر انسان هاست.

در برخورد با فساد باید منطقی و اصولی رفتار کنیم

دکتر سالاری در ادامه سخنانش بابیان اینکه در برخورد با فساد بایستی منطقی و اصولی رفتار کنیم، افزود: بدون تعارف و با حداکثر اختیارات با فساد اداری برخورد می‌کنم. وی با اشاره به اینکه، خود را در برابر مردم پاسخگو می‌دانم، تاکید کرد: مشارکت در امور، تعامل گسترده و بهره‌گیری از خرد جمعی در مدیریت استان همواره در دستور کارم قرار خواهد داشت و البته از دخالت‌های نا به‌جا در تمامی حوزه‌ها جلوگیری می‌کنم.

 

برخورد با فساد اگر سلیقه‌ای باشد، خود فساد است

نماینده عالی دولت در استان با تاکید براینکه برخورد با فساد باید عادلانه و بدون تبعیض انجام شود، گفت: برخورد با فساد اگر سلیقه‌ای باشد، خود فساد بوده، حال اینکه این امر باید به‌صورت منطقی و بدون تبعیض انجام‌شده و راه شفاف‌سازی در برخورد با فساد در اولویت قرار گیرد. دکتر مصطفی سالاری بابیان اینکه نارسایی ها بایستی منتقل و با صدای بلند بیان شود، اظهار کرد: این کار مهمترین راه مبارزه با فساد است اما اگر این مهم را ابزار و عامل قدرت‌نمایی کنیم، صحیح نیست و حتما به نتیجه نمی‌رسیم.

اینکه همه کارمند دولت شوند، شدنی نیست

وی در بخش دیگری از سخنانش بابیان اینکه موضوع اشتغال بحث این دولت و آن دولت نیست، گفت: اشتغال بحث امروز و دغدغه اصلی کشور است که اگر حل نشود، به کشور به‌طور کلی آسیب می‌رسد. استاندار گیلان با اشاره به اینکه موضوع مهم اشتغال به همه نهادها، مردم و نسل‌های جوان مربوط بوده و بخشی مربوط به حمایت دولت است، افزود: اینکه همه کارمند دولت شوند، شدنی نیست؛ دولت را یک زمانی سنگین کرده ایم؛ دستگاهی که سه برابر نیاز کارمند دارد، قطعاً با کاهش کارایی مواجه است.

راهی برای اصلاح فضای اشتغال

دکتر سالاری ادامه داد: اگر می‌خواهیم فضای اشتغال اصلاح شود، بایستی فضای کسب‌وکار را درست کنیم و با توجه به پتانسیل‌های استان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، استفاده از دریا، صنعت چوب و نظایر آن، در بحث اشتغال حتماً برنامه‌ریزی‌هایی را انجام می‌دهیم.

در مراسم روز دانشجو در تالار حکمت دانشگاه گیلان هریک از نمایندگان دانشجویی تشکل‌های اسلامی، شورای صنفی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی - هنری و بسیج دانشجویی به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =