فرکانس معرفت جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی در انس با قرآن تنظیم می شود

استاندار در تبیین ماهیت قرآن و لزوم تفکر و تدبر در مفاهیم کتاب آسمانی گفت: انس و الفت با قرآن و بکارگیری عملی آموزه های آن، معرفت اجتماعی را بالا می برد و آسیب های اجتماعی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، "دکترمحمدعلی نجفی"، صبح شنبه در مراسم "دوازدهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم" ویژه جامعه کار و تلاش کشور که با حضور فیروز آبادی قائم مقام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان که در محل مرکز تربیت مربی فنی و حرفه ای کرج برگزار شد، در جمع قاریان جامعه کار و تلاش از سراسر کشور گفت: انتظار می رود در مدت برگزاری این رقابت فرهنگی، از فرصت های معنویت حضور و نورافشانی عطر قرآن در استان البرز و شهر کرج استفاده لازم را ببریم.
*قرآن نجات بخش انسان است
وی در ادامه ضمن تببین اهمیت قرآن و آثار اجتماعی آن در جامعه تصریح کرد: به تعبیر قرآن، آیات هدایت گر کتاب آسمانی، نور و معرفت و هدایت و رستگاری، اندرز و شفا دهنده دلهاست.
وی افزود: آیات قرآن، پند دهنده،هدایت کننده و سخنگویی است که هر فرد با آن مجالست کند به غنا و بی نیازی می رسد و شفاعت کننده ای است که شفاعتش پذیرفته، دریایی است که اعماقش را نتوان درک کرد، معدن ایمان، چشمه دانش و منبع عدالت، جاده وسیع هدایت صالحان، داروی بیماران و نور نجات بخش از تاریکی، ریسمان و پناه گاهی برای کسانی است توفیق پیدا می کنند که در آن تدبر کنند.
دکتر نجفی در ادامه با اشاره به اهمیت قرآن از منظر و نگاه مقام معظم رهبری بیان کرد: مدخل و ورود به عالم قرآن، "تلاوت " آن است که خود مقدمه درک مفاهیم و آغازی برای عمل به قرآن و درک باطن و تدبیر در آیات بشمار می رود.
وی با تاکید بر ضرورت، فهم و ژرف نگری در آیات قرآن تصریح کرد: با تدبر در آیات قرآن، باب هایی از معرفت باز می شود و حالت انس در تدبیر با قرآن، از آثار خالص قرآن است.
*انس با قرآن معرفت عمومی جامعه را بالا می برد
وی افزود: خواندن و بازخواندن و تدبر در مفاهیم، انس با قرآن، معرفت عمومی و اجتماعی کشور را بالا می برد.
استاندار البرز گفت: اگر بصورت منسجم تلاوت قرآن در برنامه زندگی قرار گیرد و تلاش شود تا آنچه بیان می شود را در عمل بکار گیریم، معرفت و بینش ما بالا خواهد رفت.
* قرآن حلال مشکلات زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی است
وی افزود: جاری و ساری شدن و آمیخته شدن مفاهیم قرآن با زندگی، حلال مشکلات و آسیب های اجتماعی خواهد بود.
* وزیر کار، دوشنبه میهمان البرزی ها خواهد بود
وی بیان کرد: همین امر موجب شده تا در برنامه های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، توجه به ترویج مفاهیم قرانی در کنار توجه به معیشت جامعه کارگری، در دستور کار قرار داشته باشد و به همین منظور نیز روز دوشنبه در مراسم اختتامیه این آیین ملی میزبان وزیر کار در استان البرز باشیم.
استاندار البرز در ادامه بیان کرد: توجه به آموزه های عمیق و نه صرفا ظاهری در آیات قرآن، موجب اصلاح رفتارهای اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.
دکتر نجفی در ادامه بیان کرد: قرآن، کتاب هدایت و سعادت زندگی بشر و برای عالمان به آن مسئولیت خطیری است که به ویژه در آگاهی بخشیدن جوانان کشور نقش ویژه ای دارد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد، خداوند توفیق معرفت، شناخت وعمل را فراهم نماید.
قدردانی از فعالان ترویج فرهنگ علوم قرآنی از محورهای این مراسم بشمار می رود.
در این آیین،300 نفر از حافظان و منتخبین قرآن از استان های سراسر کشور به رقابت خواهند پرداخت و روز دوشنبه نیز برترین حافظان قرآن در کشور طی مراسمی با حضور وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی و استاندار البرز معرفی خواهند شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =