ایرنا نوشت: 'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان و 'اسماعیل هنیه' رئیس دفتر سیاسی 'جنبش حماس' از شهروندان فلسطینی خواستند، به منظور بیان اعتراض خود درباره تصمیم 'دونالد ترامپ' برای انتقال سفارت آمریکا به قدس، تظاهرات کنند.

شبکه خبری 'الجزیره' روز دوشنبه اعلام کرد: محمود عباس و اسماعیل هنیه بر ضرورت تظاهرات مردمی به منظور ابراز خشم خود از رویکرد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در قبال قدس اشغالی توافق کردند.

در همین حال 'اتحادیه عرب' نیز اعلام کرد که در باره این مساله تشکیل جلسه می دهد.

در تماس تلفنی هنیه با عباس، دو طرف بر ضرورت حضور مردم در تظاهرات روز چهارشنبه آینده و یکپارچگی تلاش های ملت فلسطین برای مواجهه با خطراتی که قدس را تهدید می کند و همچنین نشان دادن واکنش به رئیس جمهوری آمریکا که قصد دارد شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کند، تاکید کردند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که اگر واشنگتن از حاکمیت صهیونیستها بر قدس حمایت کند، تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد کرد.

عباس و هنیه همچنین بر ضرورت پیشرفت سریع آشتی و اتحاد ملی بین فلسطینیان تاکید کردند.

محمود عباس شنبه گذشته تماس هایی با مقامات بین المللی و کشورهای عربی گرفت و از آنها خواست تا سریعا در این باره مداخله کنند تا از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط ترامپ جلوگیری شود.

در همین رابطه تشکیلات خودگردان فلسطینی از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و شواری همکاری خلیج فارس خواست در باره قدس نشست های فوق العاده برگزار کنند.

شبکه الجزیره در ادامه این گزارش افزود: اتحادیه عرب اعلام کرده که فردا ( سه شنبه) نشست فوق العاده ای در سطح نمایندگان به منظور بررسی راه های جلوگیری از تصمیم آمریکا در باره قدس ، برگزار خواهد کرد.

'حسام زکی' معاون دبیر کل اتحادیه عرب در همین رابطه گفت که این اتحادیه فردا نشستی در سطح نمایندگان دایمی و بر اساس درخواست فلسطین به منظور گفت و گو در باره تحولات در باره قدس، برگزار می کند.

جمعه گذشته یک مقام بلند پایه آمریکایی گفته بود که به احتمال زیاد ترامپ در سخنانی که چهارشنبه آینده ایراد خواهد کرد، قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام می کند.

'جراد کوشنر' مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز (یکشنبه ) گفت که رئیس جمهوری هنوز در باره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل (رژیم صهیونیستی) تصمیمی نگرفته است . وی با این حال تاکید کرد که این مساله همچنان در دست بررسی است. از سوی دیگر 'صائب عریقات' دبیر کمیته اجرایی 'سازمان آزادی بخش فلسطین' گفت که اعتراف آمریکا به پایتخت بودن قدس برای اسرائیل یک آشوب بین المللی خطرناک ایجاد خواهد کرد.

با این حال عریقات تاکید کرد که این امر وضعیت قانونی قدس را که مشروعیت آن در قوانین بین المللی تضمین شده بود ، تغییر نخواهد داد.

وی گفت: آمریکا با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، دچار یک رسوانی سیاسی و قانونی می شود و خود را در انزوای سازمان های بین المللی و اراده جهانی قرار می دهد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =