ایسنا نوشت: سخنگوی ستاد بحران استان کرمان و معاون امور فنی و عمرانی استانداری کرمان ضمن تکذیب شایعاتی که در شبکه‌های مجازی مبنی بر وقوع زلزله عظیمی در کرمان منتشر شده، گفت: تا امروز هیچ علمی نتوانسته است زلزله را پیش‌بینی کند و در هیچ کجای دنیا این امکان وجود ندارد.

سید مصطفی آیت‌الهی‌موسوی در خصوص آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده گفت: تا این لحظه 103 پس لرزه پس از وقوع زمین لرزه اصلی بامداد امروز در منطقه هجدک به‌وقوع پیوسته است.

وی با بیان این مطلب که تمهیدات لازم برای آمادگی استان اندیشیده شده است، بیان کرد: در چهار نقطه از منطقه زلزله‌زده چادر (حدود 40 تخته) برپا کرده‌ایم و برق چادرها نیز وصل شده است و تعدادی چادر نیز به دستور استاندار کرمان بین مردم توزیع شده ضمن آنکه به هلال احمر که در منطقه حضور دارند نیز دستور داده شده است که اگر مردم به چادر نیاز داشتند در بین انها توزیع کنند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان در خصوص مشکلات منطقه گفت: با توجه به اینکه یک پایگاه جمعیت هلال احمر در منطقه تجهیز کرده‌ایم هر کمبودی در منطقه وجود داشته باشد از طریق این پایگاه سریعا برطرف می‌شود، همچنین اگر امکاناتی نیاز شود که از استان‌های معین یا ستاد بحران کشور گرفته شود حتما برای دریافت آن پیگیری می‌کنیم.

وی به شایعاتی که در شبکه‌های مجازی مبنی بر وقوع زلزله عظیمی در کرمان منتشر شده است، اشاره و آنها را تکذیب کرد و گفت: تا امروز هیچ علمی نتوانسته است زلزله را پیش‌بینی کند و در هیچ کجای دنیا این امکان وجود ندارد.

آیت‌الهی‌موسوی تاکید کرد: مردم به این شایعات توجهی نکرده و اخبار را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =