«خبرجنوب» نوشت: راز کلاهبرداری میلیونی خواستگار قلابی با شکایت دو دختر فاش شد.

خواستگار قلابي كه خود را مدير فروش يك مغازه معرفي كرده بود، نميدانست كه بعد از مدتي در دام پليس گرفتار خواهد شد.
چندي قبل دخترجواني به دادسراي شيراز مراجعه كرد و مدعي شد كه در دام يك خواستگار كلاهبردار گرفتار شده است.اين دختر به بازپرس گفت: پدرم مردي ثروتمند است به همين دليل مبلغي پول داشتم و آن را پس انداز كرده بودم. يك روز با پسري آشنا شدم آن پسر ابتدا مرا تعقيب كرد و پس از چند روز مدعي شد كه به من علاقه مند است.
وي ادامه داد: ابتدا توجهي به صحبت هاي آن پسر نمي كردم اما او هر روز مرا تعقيب مي كرد و تا نزديكيهاي منزلمان دنبالم مي آمد. او آنقدر به بهانه ازدواج به من نزديك شد كه اعتمادم را جلب كرد.او ادعا كرد كه مدير فروش يك فروشگاه كالاي پزشكي است و در جاهاي مختلف آشنا دارد. او طوري رفتاري كرد كه گويا يك مرد ثروتمند و باتجربه است. در واقع جايي براي شك و ترديد نگذاشت. بعد از مدتي آنقدر به هم نزديك شديم كه اگر يك روز او را نمي ديدم آنقدر ناراحت بودم كه همه متوجه مي شدند. مدتي قبل او مدعي شد كه مقداري پول نياز دارد و از من خواست تا آن پول را تهيه كنم تا خودرويي مدل بالا خريداري كند و به خواستگاري ام بيايد. من هم به خاطر اينكه به او
علاقه مند بودم و فكر مي كردم كه قرار است با هم ازدواج كنيم مبلغ 70 ميليون تومان به او دادم.
وي در ادامه گفت: قرار شد او تا مدتي بعد پول را بازگرداند. اما پس از مدتي ناگهان به طور مرموزي ناپديد شد.هر چه با موبايلش تماس ميگرفتم كسي گوشي را جواب نميداد من تصميم گرفتم از اين خواستگار كلاهبردار شكايت كنم. با شكايت اين دختر جوان، كارآگاهان تحقيقات خود را آغاز كردند در حالي كه تحقيقات براي دستگيري اين خواستگار كلاهبردار ادامه داشت پرونده هاي ديگري كه به همين شيوه از آنها كلاهبرداري شده بود گشوده شد.
در بررسي ديگر پرونده ها سرنخ هايي به دست آمد و مشخص شد كه فردي با معرفي خود به عنوان خواستگار، سر تعدادي دختر كلاه گذاشته است و از اين طريق مبالغ هنگفتي به جيب زده است.
در ادامه تحقيقات با توجه به سرنخ هايي كه به دست آمد ماموران هويت اين خواستگار قلابي را شناسايي و براي دستگيري وي وارد عمل شدند. با توجه به تحقيقات گسترده مشخص شد كه اين مرد كلاهبردار با يك دختر جوان مدتي قبل ازدواج كرده و شاكي را كه دختر مردي ثروتمند است فريب داده و با ادعاي اينكه به او علاقه مند است و قصد دارد به خواستگاري اش بيايد ابتدا خود را فردي عاشق جازده و با جلب اعتماد قرباني مبلغ70 ميليون تومان از او گرفته و سپس متواري شده است. تحقيقات بعدي سرنخ هايي ديگري را در اختيار ماموران قرار داد. در نهايت ماموران با اخذ مجوز قضايي براي دستگيري اين كلاهبردار وارد عمل شده و در يك عمليات غافلگيرانه پليسي متهم را دستگير كردند.
وي در بازجويي هاي اوليه به بزه ارتكابي اعتراف كرد. پس از آن متهم براي بازجويي در اختيار بازپرس پرونده قرار گرفت.
در ادامه دختر جوان دیگری نیز با مراجعه به همین شعبه مدعی شد که از او کلاهبرداری شده است.
وی پس از مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرد و گفت خواستگار قلابی از او نیز 100 میلیون کلاهبرداری کرده است. در ادامه ماموران به بازجویی از متهم پرداخته اما وی مدعی شد که با این دختر جوان شریک بوده و از او کلاهبرداری نکرده است.
تحقیقات بعدی سرنخ های دیگری را در اختیار بازپرس پرونده قرار داد زیرا مشخص شد که این متهم با همین روش با دختری آشنا شده و قصد کلاهبرداری از او را داشته اما پس از مدتی به دلیل علاقه ای که بین آنها به وجود آمده به خواستگاری آن دختر رفته و قرار بوده که به عقد هم درآیند.
گفتنی است متهم پرونده هم اکنون در زندان به سر می برد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =