اهداء تندیس هنر آشیقی زنجان به دبیر کل آی-سی-سی – ان

مدیر مسئول موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس گفت: در سیزدهمین کنفرانس جهانی ICCN ، با حضور اعضای این سازمان به میزبانی موسسه آموزشی چند فرهنگی یسوند چین تندیس هنر آشیقی زنجان به دبیر کل آن اهداء شد.

اکبر کریمی در این باره به خبرآنلاین افزود: در این کنفرانس من به همراه آشیق ستار خدایی، گوشه هایی از داستان بهرام و گولو خندان را که در قالب پرده خوانی و هنر نقالی و آشیقی بود به اعضای ICCN ، نشان دادیم.
وی یادآورشد: در این رویداد تندیس هنر آشیقی زنجان در مراسمی رسمی به دبیر کل ICCN اهدا و سپس پرده نقالی داستان بهرام و گولو خندان توسط اعضای شرکت کننده از ICCN، امضا و توسط موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس به عنوان خاطره فرهنگی زنجان به موسسه آموزش چند فرهنگی یسوند چین اهدا شد.
کریمی اظهار کرد: در جریان تبادل پروتکل های فرهنگی و هنری در سیزدهمین کنفرانس ICCN، حکم اجراء و میزبانی فستیوال 2018 شهر آلجمسی ی اسپانیا توسط سئوک جی لی، دبیر کل ICCN به شهردار این شهر تقدیم شد.
رئیس هیات مدیره موسسه فرهنگی- هنری سمت گنجینه ققنوس گفت: شهردار آلجمسی، پس از دریافت این حکم، از اعضای ICCN جهت حضور و شرکت در این جشنواره که با مشارکت شهر والنسیا و با برگزاری مجمع عمومی سال 2018 همراه خواهد بود دعوت به عمل آورد که موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس از زنجان جزء دعوت شدگان بود.
وی خاطرنشان کرد: در فرآیند برگزاری این رویداد، نامه های رسمی و پیشنهادات فرهنگی، هنری موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس به اعضای ICCN، ایفاد شد که رئیس دانشگاه فولکلند هندوستان، به عنوان عضو ICCN و UNESCO پیشنهاد رسمی خود را جهت برگزاری فستیوال فرهنگی، هنری شهر زنجان به موسسه فرهنگی- هنری سمت گنجینه ققنوس ارائه کرد.
کریمی ضمن تقدیر از زحمات نگارگر پرده نقالی داستان بهرام و گولو خندان، جناب آقای فرهاد عندلیبی افزود: بنده ازو سازنده مجسمه هنر آشیقی جناب آقای علی چراغی که با سفارش موسسه فرهنگی، هنری سمت گنجینه ققنوس با نهایت صمیمیت با این موسسه همکاری کردند، قدردانی و از تلاش های زهرا سرخوش، مدیر روابط بین الملل موسسه، انگیزه و همت جناب آقای علی بیگلو و حضور استاد آشیق ستار خدایی سپاسگزاری کنم.
وی ادامه داد: همچنین از استاد محمود عربخانی نیز بخاطر زحماتشان در طول آماده سازی هنر نقالی در زنجان جهت اجرا در پکن تشکر می کنم.
در این کنفرانس، ابوذر علی بیگلو ( نماینده موسسه فرهنگی ، هنری سمت گنجینه ققنوس و تهیه کننده و ارائه دهنده پرونده فرهنگی شهر قیدار به ICCN ) و استاد آشیق ستار خدایی، حضور داشته و به همراه اکبر کریمی با دبیر کل ICCN، دیدار کردند.
موسسه سمت گنجینه ققنوس زنجان نخستین موسسه ایرانی است که توانسته است در سازمان ICCN عضو شود.
پیش از این شهرهای اصفهان، شیراز و نیشابور از ایران عضو ICCN شده بودند که به تبع تلاش های موسسه سمت گنجینه ققنوس، زنجان نیز به جمع این شهرها پیوست.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =