۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۵

واحد مرکزی خبر نوشت: بازداشت شاهزادگان و ثروتمندان در عربستان به اتهام فساد و مسدود کردن حساب های بانکی آنان، با روندی صعودی در حال گسترش یافتن است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، اتهام فساد که ابتدا علیه 11 شخصیت بانفوذ سیاسی و اقتصادی سعودی مطرح شده بود اکنون علیه شخصیت های سیاسی و اقتصادی دون پایه تر مطرح می شود. در این میان امارات متحده عربی وارد این روند شد و از بانک ها و بازارهای مالی خود خواست اطلاعاتی درباره 19 شخصیت سعودی را به دولت ارائه کنند. این مسئله نشان دهنده گسترش دامنه اتهامات و مصادره دارایی های منقول و غیرمنقول متهمان است.

شمار حساب های بانکی مسدود شده متعلق به افراد بازداشت شده در عربستان به 1700 حساب رسیده است و اگر اطلاعات روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال درباره ارزش ثروت مصادره شده یا در شرف مصادره شدن در عربستان درست باشد، شمار بازداشت شدگان و متهمان به هزاران نفر خواهد رسید.

این روزنامه ثروت مصادره شده را 800 میلیارد دلار اعلام کرده است و این رقم بسیار بزرگتر از آن است که فقط به دهها شخصیت بانفوذ سعودی تعلق داشته باشد چرا که ثروت ولید بن طلال که ثروتمندترین فرد بازداشت شده به شمار می رود از 20 میلیارد دلار فراتر نمی رود. همچنین بخش زیادی از ثروت افراد بانفوذ در خارج از عربستان و خارج از محدوده حاکمیت قضایی دولت این کشور قرار دارد.

گزارش وال استریت ژورنال همچنین از اقدام مقامات سعودی به مسدود کردن حساب های بانکی محمد بن نایف ولیعهد سابق و شماری از اعضای خانواده اش و بازداشت شماری از این افراد و همچنین مصادره اموال و بازداشت اعضای خانواده سلطان بن عبدالعزیز ولیعهد فقید عربستان حکایت دارد.

تاکید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بر لزوم کمک به ادامه فعالیت عادی شرکت ها نشان می دهد بازداشت ها صرفا اشخاص را هدف قرار داده است و همین مسئله موجب شد سازمان دیده بان حقوق بشر در این باره ابراز نگرانی کند که موج بازداشت ها به کشمکش های سیاسی در عربستان ارتباط داشته باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
    1 0
    تصفیه سیاسی پسر سلمان برای مهیا نمودن زمینه پوشیدن خلعت شاهی با همکاری امریکا