آیا یک اشتباه از روزبه چشمی باید این‌چنین مورد نکوهش رسانه های پرسپولیسی قرار بگیرد؟

فرهاد عشوندی:آنچه در ادامه می‌خوانید یک نگاه هواداری از روزنامه پیروزی است. یک نمونه از مطالبی به شکل کری های روی سکویی که البته در یک یادداشت ورزشی در کانال رسمی روزنامه هواداری قرمزها منتشر شده است. روزبه چشمی اشتباه کرده و پنالتی داده است. او در این بازی به جای جلال حسینی به میدان رفته بود. این بهانه ای شده برای نوشته ای که در ادامه می خوانید.

«کی‌روش است دیگر. موفقیت های او با تیم ملی منجر به آن شده چندان درباره برخی انتخاب های عجیب و غریب اش چندان پرداخته نشود. رسانه ها هم برای آن که به آنها انگ ابی و قرمز بودن زده نشود دراین باره ملاحظاتی دارند و فی المثل درباره دعوت شدن هفت ملی پوش از تیم قعرنشین استقلال تقریبا سکوت محض اختیار گردند تا در فضای هواداری و مجاری کسی نگوید فلان رسانه با استقلال ضدیت دارد یا علیه پرسپولیس فلان نوشته و بهمان.

کی‌روش است دیگر. دعوت شدن چشمی به تیم ملی از آن دسته تصمیمات عجیب و غیرقابل هضم اوست. درست مثل دعوت شدن کنعانی زادگان که یک فصلی مصدوم بود و این فصل هم یک مدافع متوسط در میان مدافعان خوب لیگ برتر.

کی‌روش همین است. یک مربی موفق در فوتبال آسیا اما با تصمیماتی عجیب که بعضا این تصمیمات غیرمنتظره اش جواب می دهد اما بعضا هم انتخاب هایش چنان غیرمنطقی و عجیب است که در نامناسب و مضر بودن آن هیچ تردیدی نیست. کی‌روش چشمی را با کدام عملکرد خوب به تیم ملی دعوت کرد؟هافبک دفاعی صبا و استقلال که فصل قبل را مصدوم بود و وقتی هم مصدومیت اش رفع شد پشت خط ماند اما دیدیم که او این فصل با چند بازی دعوت شد. درست مثل کنعانی زادگان که شرایط مشابه او داشت. عجیب اینکه چشمی در تیم ملی به عنوان مدافع وسط بکار گرفته می شود.کیروش بازیکنی که دو سه فصل است در هافبک دفاعی بازی کرده را به عنوان مدافع وسط دعوت و تازه از او در ترکیب اصلی استفاده هم می کند و بعد شفر هم به واسطه عدم اعتقاد به پادوانی و بازی کردن این بازیکن در تیم ملی به عنوان مدافع میانی از او در این پست بهره می برد.خروجی چه بوده؟دسته گل چشمی در دربی که عامل و علت باخت استقلال شد.این اشتباه مکرر تکرار شده.چشمی مدافعی است که راحت خطا می کند،پنالتی می دهد و اخراج می شود. او در دربی هم بعد از آن پنالتی و کارت زرد بارها بر سر داور داد و فریاد کرد و اعتراض های تند و تحریک آمیزش به گفته بسیاری از کارشناسان  می بایست با کارت قرمز توام می شد.چشمی مقابل پاناما هم پنالتی داد و در بازی با کره و اندک دقایقی که به میدان رفت هم چیزی نمانده بود کار دست کی‌روش و تیم ملی دهد. آزمودن آزموده خطاست اما کی‌روش اصرار به تکرار یک تصمیم و انتخاب اشتباه دارد. فارغ از رنگها براستی محمد انصاری کجا و  چشمی کجا. انصاری که یک سال در تمامی اردوهای تیم ملی حضور داشته و در مقابل کره هم عملگرد خوبی داشت دو اردو است که دعوت می شود و خط می خورد و ما تردید نداریم کنعانی زادگان هم اگر در اردوی اخیر رباط پاره نمی کرد خط نمی خورد.

کی‌روش از این دست تصمیمات درباره دعوت یا عدم دعوت برخی نفرات دیگر هم داشته اما در ترکیب اصلی......

آقای کی‌روش!هم  سرنوشت خودت را با اشتباهات چشمی گره نزن و هم سرنوشت تیم ملی را.می توانی البته باز هم این تصمیم را تکرار کنی اما باز هم از یک سوراخ گزیده شوی.ایا لیگ ما سوای محمد انصاری مدافعان مطمئن و کارامدتر از چشمی ندارد؟ایا......کی‌روش است دیگر.نه می شود حرفی زد و نه کاری کرد.فعلا او نتیجه می گیرد اما ایا باید در قبال همه تصمیمات بعضا عجیب اش سکوت اختیار کرد؟»

این نوشته احساسی نمونه ای از کری های ورزشگاهی است در تحلیل. تیم ملی در یک بازی دوستانه دارد ترکیب های جدیدش را محک می زند، فرصت بازی به روزبه چشمی رسیده که اتفاقا کارلوس کی روش به او اعتقاد دارد و اینچنین در رسانه هواداری برای قرمزها فضاسازی می شود. قرمزهایی که در دو سال گذشته به دلیل دعواهای کی روش ، برانکو پتانسیل قرار گرفتن برابر تیم ملی را دارند. در آستانه جام جهانی شاید بهتر است همه کمی ملی تر به فوتبال ملی مان نگاه کنیم.

 

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =