مهر نوشت: رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه توسعه شهر اصفهان بدون احیای زاینده‌رود امکان‌پذیر نیست،گفت: استاندار جدید اصفهان در شرایطی وارد اصفهان شده است که شاهد خشکسالی زاینده‌رود هستیم و امیدواریم با رایزنی‌های اساسی در زمینه حق مردم اصفهان از زاینده‌رود اقدام کنند.

 فتح الله معین پیش از ظهر یکشنبه در جلسه علنی این هفته شورای شهر اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان همواره پشتیبان نظام و دولت بوده است اما در طول این سال‌ها با بی‌توجهی مسئولان نسبت به مطالبه‌های برحق مردم استان گردغربت بر سر اصفهانی‌ها نشسته است.

وی افزود: استان اصفهان با بالاترین تولیدات و پرداخت بیشترین مالیات در ردیف آخر دریافت بودجه‌های ملی است.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه نخستین تقسیم سهم‌آبه‌های زاینده‌رود مربوط به دوره ساسانیان بوده است، اظهار داشت: بر این اساس حق مردم اصفهان از زاینده‌رود و قوانین در این ارتباط به خوبی مشخص است و باید مسئولان ملی در راستای اجرای قوانین برای احیای زاینده‌رود تلاش کنند.

توسعه شهر اصفهان بدون احیای زاینده‌رود امکان‌پذیر نیست

وی با بیان اینکه توسعه شهر اصفهان بدون احیای زاینده‌رود امکان‌پذیر نیست، بیان داشت: استاندار جدید اصفهان در شرایطی وارد اصفهان شده است که شاهد خشکسالی زاینده‌رود هستیم و امیدواریم با رایزنی‌های اساسی در زمینه حق مردم اصفهان از زاینده‌رود اقدام کنند.

معین با تاکید بر این مطلب که باید اقدامات اساسی در زمینه افزایش تولیدات کشاورزی انجام شود، تاکید کرد: استان اصفهان تولیدات خوبی سطح کشاورزی دارد و امیدواریم با احیای زاینده رود این ظرفیت از دست نرود.

شهرداری‌ها باید گام‌های موثرتری در رابطه با اعتلای فرهنگ بردارند

وی با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد مردمی پس از انقلاب به به مباحث فرهنگی ورود پیدا کردند و امروزه با توجه به گسترش شهرنشینی باید گام‌های موثرتری در رابطه با اعتلای فرهنگ برداشته شود.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اقدامات فرهنگی شهرداری و شورای شهر اصفهان بیان داشت: شهرداری اصفهان مجموعه‌های علمی زیادی از جمله خانه حکمت و ریاضی را تاسیس کرد، استاد دینانی در مراسم افتتاح خانه حکمت اظهار داشت که علاقه مردم اصفهان به علم و فلسفه در هیچ جای کشور دیده نشده است.

وی با اشاره به معرفی مهرعلیزاده به عنوان استاندار اصفهان بیان داشت: زرگرپور استاندار قبلی اصفهان در راستای تشکیل شوراهای شهر و روستاها، تدوین قانون شوراها و انتخاب شهردار نیز تلاش های زیادی کردند.

معین با بیان اینکه زرگرپور ارتباط خوبی با شوراهای شهر داشت و در زمینه فعالیت‌های عمرانی نیز زحمات زیادی را متحمل شد، تاکید کرد: استاندار قبلی تلاش های زیادی برای احیاء زاینده رود داشتند که تصویب قانون ۹ ماده ای احیاء زاینده رود از این جمله است و در دوره جدید نیز باید اجرای آن با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: استاندار جدید اصفهان نیز سابقه خوبی در حوزه های مدیریتی دارد و امیدواریم در راستای ارتقای استان اصفهان و به ویژ احیای زاینده‌رود بتواند سهم موثری ایفا کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =