۰ نفر
۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۷

ساعات ابتدایی و پایانی پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات با حضور مردان دولت همراه بود و ابتدای صبح سخنگوی دولت برای شرکت در نشست خبری در نمایشگاه حاضر شد و در شامگاه سه‌شنبه هم محمدجواد ظریف با حضور در نمایشگاه مطبوعات به بازدید از غرفه‌ها پرداخت.

مهدی درستی: بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات در روز پنجم شور و جمعیت دو روز گذشته‌اش نبود، با این حال با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در صبح سه‌شنبه نهم آبان و همچنین محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ساعت‌های پایانی نمایشگاه حال و هوای رسانه‌ای نمایشگاه را جان تازه‌ای بخشید.

غرفه گروه رسانه‌ای خبر هم در روز پنجم میزبان تعداد زیادی مهمان در حوزه های مختلف و متنوع بود.

در ادامه برنامه‌های غرفه گروه خبر و همچنین رخدادهای نمایشگاه مطبوعات در پنجمین روز برگزاری گردهمایی بزرگ اهالی مطبوعات را مروری خواهیم کرد.

حاکمیت حال و هوای مجلسی در پنجمین روز

سرویس سیاسی خبرآنلاین در ساعات آغازین روز سه شنبه نهم آبان میزبان مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی بود و با او درباره ماجرای سپنتا نیکنام به گفتگو پرداخت.

همچنین سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد و عضو فعلی شورای مرکزی جمنا که به منظور برگزاری مناظره با محمد صادقی نماینده مجلس دهم در نمایشگاه حاضر شده بود با حضور در غرفه خبرآنلاین درباره ساز و کار اصولگرایان برای مجلس دوره بعد صحبت کرد.

سیاسی‌ها که روز پرمهمانی را تجربه می‌کردند، در ادامه روز میزبان غلامعلی دهقان عضو هیئت اعتدال توسعه بود که با او درباره ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدال گراها تا انتخاب آینده مجلس به گفتگو نشستند.

جلال میرزایی عضو فراکسیون امید هم دیگر مهمان روز پنجم بود که درباره نقش و تاثیرگذاری این فراکسیون در تصمیمات مجلس توضیح داد.

احمد مازنی، علی وقف‌چی و بهروز بنیادی نمایندگان تهران، زنجان و برداسکن دیگر مهمانان سیاسی روز سه شنبه بودند که به ترتیب درباره فراکسیون امید و سپنتا نیک نام، طرحی به نام طرح «سوال از رئیس جمهور» و در مورد مشکلات کم آبی منطقه خودشون و میزان بودجه بیمه سلامت سخن گفتند. منتجبی نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی هم آخرین مهمان سیاسی بود که در باره حزب صحبت کرد.

سرویس اقتصادی، همانند روزهای گذشته میزبان مهمانانی از حوزه های مختلف بود. مجیدرضا حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین اولین مهمان این حوزه بود که در مورد پیش بینی رشد اقتصادی به گفتگو نشست، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر هم با حضور در غرفه گروه خبر در مورد وضعیت فعلی و آینده توسعه بنادر توضیح داد.

مستخدمین حسینی کارشناس اقتصادی دیگر مهمان سرویس اقتصادی بود که در مورد نرخ ارز صحبت کرد.

یزدان سیف معاون وزارت جهاد کشاورزی، محمد پرورش مدیرعامل آب و فاضلاب،  پدرام سلطانی عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران، حمیدرضا کاظمی هیئت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه و مسعود دانشمند دئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات دیگر مهمانان سرویس اقتصادی در روز پنجم بودند که به ترتیب درباره موضوعات زیر گفتگو کردند، خرید تضمینی گندم، طرح فاضلاب تهران، روابط خارجی ایران و کشورهای خارجی، بودجه سال 96 و رابطه اقتصادی ایران و امارات.


سرویس اجتماعی خبرآنلاین، هم از صبح سه شنبه میزبان پورسعید آقایی معاون حمل و نقل ترافیک شهری تهران بود که با او در مورد احتمال حذف بی آرتی خیابان ولیعصر و جایگزینی ال آرتی با آن گفتگو کردند.

مسعود تجریشی دیگر مهمان این سرویس، درباره وضعیت دریاچه ارومیه توضیح داد.(این گفتگو را اینجا بخوانید)

بشیرخالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و شهریاری عضو کمیسیون سلامت مجلس دو مهمان دیگر این حوزه بودند که در مورد موضوع واحد طرح تحول سلامت صحبت کردند.

مسعود زندی سرپرست دفتر ملی هوا، مصطفی منتظرالمهدی رئیس سازمان بازنشستگی، شینا انصاری، مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست، سید محسن اسدی، شهردار منطقه پنج تهران، مهدی جمالی‌نژاد شهردار یزد و علیرضا آذربایجانی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از جمله مهمانان دیگر روز پنجم بودند که درباره وضعیت آلودگی هوای شهر تهران، همسان سازی حقوق بازنشستگان، میزان آلاینده های موجود در هوای تهران، برنامه‌های شهرداری برای حل مشکل ترافیک و مهاجرت اهالی پیرامون مگامال‌ها و مجتمع‌های تجاری بزرگ تهران، شهر جهانی یزد و جذب گردشگر خارجی و بررسی حقوقی حضور اقلیت‌های مذهبی در شورا و سرنوشت حضور سپنتا نیک نام در شورا توضیح دادند.

سرویس فرهنگی خبرآنلاین هم روزی تئاتری را تجربه کرد و میزبان چهره هایی هنری و مدیریتی این حوزه بود.

مهمانان فرهنگی روز پنجم و موضوعات مورد بحثشان به این شرح است: مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشیِ معاونت هنریِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد داستان ادامه دار بازسازی تئاتر و وضعیت تئاتر خصوصی، سیروس همتی بازیگر، درباره چگونگی شرایط هنرمندان برای استفاده از امکانات تبلیغاتی ایستگاه های مترو، قاسم  زارع و سهراب سلیمی بازیگر در مورد تبدیل شدن تئاتر خصوصی به موجودی که برای جذب تماشاگر به هر آن چه در دسترسش باشد چنگ می‌زند و داود فتحعلی‌بیگی با موضوع وضعیت نمایش‌های حاضر در جشنواره آیینی سنتی برای گرفتن نوبت اجرای عمومی.

سرویس بین الملل هم میزبان دو مهمان به این شرح بود: دبیری مهر کارشناس مسائل منطقه ای که درباره سیاست خارجی ترکیه در منطقه صحبت کرد و علی اصغر محمدی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه که در مورد وضعیت ایرانیان خارج از کشور سخن گفت.

بررسی وضعیت سرخ‌ها از دید پیشکسوتان

روزنامه خبر ورزشی در روز پنجم، بار دیگر رنگ و بوی فوتبالی گرفت و میزبان چهره های پیشکسوت باشگاه های پرسپولیس بود.

وحید قلیچ دروازه بان پیشکسوت پرسپولیس اولین مهمان این روزنامه بود که درباره آخرین وضعیت این تیم در لیگ برتر سخن گفت، همچنین فرشاد پیوس گلزن محبوب سرخ ها در سال ها پیش هم پس از حضور در غرفه گروه خبر در همین باره سخن گفت.

بهروز سلطانی و رمضان رنجبر دو پیشکسوت دیگر پرسپولیس هم در مورد اخلاق در فوتبال و خاطرات گذشته توضیح دادند.

محمدتقی امیری رئیس اداره کل جوانان و ورزش استان کرمان، مدیرعامل باشگاه سیاه جامگان و دبیر کمیته ورزش شورای شهر هم مهمان حوزه های دیگر این روزنامه بودند که درباره سه تیم کرمانی در لیگ برتر، باشگاه سیاه جامگان و برنامه های ورزشی شورای شهر گفتگو کردند.

ادامه حضور دولت مردان در نمایشگاه بیست و سوم

پنجمین روز نمایشگاه به صورت جدی با حضور نشست خبری محمدباقر نوبخت آغاز شد (گزارش آن را اینجا بخوانید) و سخنگوی دولت پس از حضور در نمایشگاه تنها به بازدید از بخش استانی پرداخت.

در ادامه روز سه‌شنبه هم سیدعباس صالحی وزیر ارشاد که از ابتدای نمایشگاه قرار بود هر روز از یک بخش بازدید کند، در حضور دوباره خود به همراه حسین انتظامی معاون مطبوعاتی از برخی غرفه های حاضر در شبستان بازدید کرده و با خبرنگاران گفتگو کوتاهی کرد.

اما حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در ساعات پایانی نمایشگاه، شور و نشاط کمرنگ روز پنجم را پررنگ کرد و بر گرمای رسانه‌ای آن افزود.

همچنین حضور پدر شهید محسن حججی هم از نکات جالب توجه روز پنجم بود.

مناظره محمود صادقی نماینده مجلس دهم و محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت محمود احمدی‌نژاد در روز پنجم جمعیت زیادی را به دور خود جمع کرد.

همچنین نظرسنجی غرفه انصاف نیوز که در روز سوم متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته شد. این غرفه امروز این پرسش را به نظرسنجی گذاشته بود که رفتار کدامیک را اصلاح‌طلبانه تر می‌بینید؛ مطهری یا عارف.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هم با حضور در نمایشگاه از غرفه های حاضر بازدید کرد و پس از آن در نشست خبری خود با حضور اهالی مطبوعات حاضر شد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد هم با حضور در غرفه رادیو ایران به گفتگو با این رسانه نشست و به تبیین نقش رسانه‌ها درخصوص مدافعان حرم و صیانت از منافع ملی پرداخت.

کیهان ملکی، سروش صحت، مجید اخشابی و امیر کربلایی زاده هم از جمله هنرمندان حاضر در پنجمین روز نمایشگاه بودند.

همچنین کانال نمایشگاه اعلام کرد که بلیت فیلم سینمایی «خفه‌گی»، در غرفه سینما رایگان به غرفه‌داران و اصحاب رسانه و نیم بهاء برای بازدیدکنندگان ارائه شد.

نشست‌های عمومی و تخصصی هم طبق روال گذشته در تالارهای گفتگو نمایشگاه برگزار شد و بازار سلفی با کاریکاتورها و سیلورمن های نمایشگاه هم همچنان داغ بود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =