جابه‌جایی زائران اربعین حسینی در لرستان توسط ۲۴۳ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود

تسنیم نوشت: معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با بیان اینکه ۲۴۳ دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی زائران اربعین حسینی را انجام می‌دهد و هیچ مشکلی در راستای جابه‌جایی مسافران اربعین نداریم گفت: تاکنون ۱۵۲۷ زائر لرستانی توسط ۴۵ دستگاه اتوبوس جابه‌جا شده است.

مصطفی ملکی صادقی از آمادگی راهداری استان لرستان برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: اداره کل راهداری استان همانند سنوات گذشته اقدامات خود را در راستای جابه‌جایی زائران اربعین از حدود دو ماه گذشته آغاز کرده و در سومین جلسه کارگروه ایمنی حمل‌ونقل استان مصوب شد لکه‌گیری، خط‌کشی، شست‌وشو تابلو، لایروبی آبراهه‌ها، آشکارسازی گاردریل و رفع افتادگی شانه راه در محورهای منتهی به کوهدشت، زانوگه، پل سیمره و آزادراه خرم‌آباد- پل زال و مسیر تردد زائران انجام شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آمادگی کامل در راستای اتوبوس جایگزین داشته باشد تا در صورت نیاز مسافران داخلی و خارج از کشور از اتوبوس‌های جایگزین استفاده شود و بنا شد اتوبوس‌های درون‌شهری نیز آمادگی لازم را ازنظر تنظیف و بحث بیمه سرنشین داشته باشند تا در صورت نیاز به‌کارگیری شوند.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با بیان اینکه بحث جابه‌جایی زائران اربعین در استان، تنها از مرز مهران انجام می‌شود عنوان کرد: از پنجم تا هفتم آبان ماه هزار و 527 زائر لرستانی توسط 45 دستگاه اتوبوس جابه‌جاشده است.

وی بیان کرد: تعداد اتوبوس‌هایی که در ایام اربعین زائران را جابه‌جا می‌کنند 22 درصد افزایش‌یافته، سال گذشته 199 دستگاه اتوبوس فعال بوده که امسال 243 دستگاه اتوبوس کار جابه‌جایی زائران را انجام می‌دهد و هیچ مشکلی در راستای جابه‌جایی مسافران اربعین نداریم.

ملکی صادقی تصریح کرد: در بحث حمل‌ونقل اقلام موردنیاز موکب‌های مردمی در نجف و کربلا، صنف رانندگان پای‌کار آمدند تا به‌صورت رایگان تمام اقلام استان را جابه‌جا کنند؛ 32 دستگاه کامیون برای حمل کالا به دو موکب نجف و کربلا نیاز بوده که 15 دستگاه سهمیه شهرستان خرم‌آباد است و طی دو روز گذشته حدود 16 کامیون اعزام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین نیز برای تأمین اقلام داخل کشور در مرز مهران آمادگی کامل داریم تا با هماهنگی صنف شرکت‌ها، اقلام خوراکی توسط خودروهای یخچال دار، تریلر و کامیون به مرز مهران ارسال شود که پیش‌بینی می‌شود 12 تا 15 دستگاه نیز در این زمینه خدمات‌رسانی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 15 نفر از نیروهای اداره راهداری استان نیز در ایام اربعین حسینی به‌صورت شیفتی از 15 تا 25 آبان ماه بدون وقفه در مرز مهران مستقر و پاسخگوی نیازهای زائران هم استانی هستند و در ایام تعطیل نیز نیروها در اداره حضور دارند تا در موارد اضطراری اقدامات لازم انجام شود.

وی از خدمات‌رسانی امداد خودرو در این ایام خبر داد و گفت: امداد خودروهای استان با اعلام 50 درصد تخفیف درراه‌های مواصلاتی استان ایلام منتهی به مهران حضور دارند و در حال حاضر 6 جرثقیل یدک‌کش و دو دستگاه پژو 206 با مکانیک سیار مستقرشده و در موارد نیاز به‌صورت رایگان نیز ورود می‌کنند.

ملکی صادقی در بحث افزایش نرخ کرایه وسایل حمل‌ونقل در ایام اربعین اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل رقابتی فعالیت‌های اقتصادی مانند حمل‌ونقل، هتل داری و... به حمل‌ونقل جاده‌ای این اجازه داده‌شده تا در ایام اربعین با توجه به اینکه اتوبوس‌ها یک‌طرف خالی تردد می‌کنند تا صد درصد قیمت بلیط اتوبوس افزایش یابد ولی در استان لرستان تاکنون افزایش قیمت بلیط نداشته‌ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =