۰ نفر
۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
60 مدرسه در لرستان ساخته می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست با خبرگزاری های لرستان خبر داد: در استان 68 مدرسه خشتی، 18 مدرسه شپه کپری، 27 مدرسه کپری ،181مدرسه کانکسی و 86 مدرسه چادری وحود دارد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند افزود: البته مدارس چادری در مناطق کوچرو مستقر بوده که همراه همراه با مردم منطقه کوچ می کنند و امکان اسکان آنها وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اشاره کرد: طی جلسه ای با خیرین مدرسه ساز سه قول مساعد برای آموزش و پرورش تصویب شد؛ اول بهسازی 38 مدرسه از مدارس خشتی و گلی توسط قرارگاه خاتم الانبیا.دوم اختصاص اعتباری از سپاه پاسدران انقلاب اسلامی جهت احداث 500 مدرسه در کشور که 60 مورد از آن سهم استان لرستان می باشد و سوم برگزاری جشنواره های متنوع در آموزش و پرورش.

خدانظر دریکوند با اشاره به کافی نبودن منابع مالی آموزش و پرورش بیان داشت: اولین مشکل ما این است که منابع مالی دولتی در تامین هزینه ها کفایت نمی کند و آموزش و پرورش استان بیش از 8 میلیارد تومان بدهی آب و گاز و برق دارد که به هیچ وجه توانایی پرداخت آن را نداریم.

دریکوند افزود: اما با وجود کاستی و نقصان مالی همواره در صدد انجام وظیفه و خدمت به دانش آموزان عزیز هستیم و هرگز به خاطر مسائل مادی هیچ دانش آموزی را آزده خاطر یا از تحصیل منع نخواهیم کرد و تا جایی که امکان دارد به رشد و تعالی دانش آموزان نیز کمک خواهیم کرد.

وی در خصوص کمکهای مردمی نیز افزود: آموزش و پرورش هیچ اجباری در دریافت کمکهای مردمی ندارد و دست آنهایی را که با آگاهی و علاقه خودشان به سیستم آموزش و پرورش کمک می کنند را بوسه می زنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مبحث بیکاری در استان را دومین مشکل اساسی برشمرد که در حوزه آموزش ناشی از این می شود که بیکارها مهارت کار ندارند.

خدانظر دریکوند تاکید کرد:برای زودن بیکاری ما باید مهارت محوری در هنرستانها را گسترش دهیم.

گفتنی ست: در همین راستا تجهیز هنرستان های استان به ویژه هنرستان ولعیصر خرم آباد از جمله عوامل افزایش مهارت آموزی در قشر دانش آموز عنوان شد.

خدانظر دریکوند در خصوص مدیریت استان و سهم استان از بودجه های کلان اشاره کرد: سه خط لوله عمده نفت از استان می گذرد و قطعا همه عواید آن باید به لرستان برسد با این وجود اگر فقط بخشی از این سهم به آموزش و پرورش برسد دیگر شاهد مدارس کپری در سطح استان نخواهیم بود!

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =