آخرین جلسه پنجمین جایزۀ فرهنگستان به مطبوعات/ رسانه‌های برتر برگزیده شدند

جلسۀ نهایی شورای سیاست‌گذاری پنجمین جایزۀ فرهنگستان به مطبوعات، دوشنبه، اول آبان‌ماه ۱۳۹۶، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حمیدرضا ابک، عضو كارگروه جایزه مشترك فرهنگستان - وزارت فرهنگ در این باره گفت: دستور این جلسه، بررسی نهایی داوری‌ها و انتخاب برگزیدگان نهایی بود و به همین خاطر بررسی جدول امتیازهای داوران، تطبیق موردی ملاک‌های داوری بر آثار داوری شده و حصول اطمینان از رویه یکسان داوری تا حد ممکن، از مهم‌ترین محورهای جلسه بود».

اعضا، نتایج نهایی داوری پنجمین دوره را بررسی و تأیید کردند و بر اساس اعلام قبلی، برگزیدگان این دوره از جایزه، دوازدهم آبان‌ماه، در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات معرفی می‌شوند.

در خلال گفت‌وگوهای این جلسه مواردی نیز در باب شیوۀ داوری و انتخاب داوران و همچنین روش امتیازدهی به نشریات در سال‌های آینده طرح شد. طبیعتا دست یافتن به ملاک‌های دقیق در چگونگی انتخاب نشریات، انتخاب آثار و داوری، نیازمند زمان و طرح بحث‌های کارشناسی در سطح نخبگان است. مقرر شد یک ماه پس از اعطای جایزه، شورا تشکیل جلسه بدهد و بلافاصله مقدمات هرچه بهتر برگزار شدن جایزه در سال بعد را فراهم کند. ضمن اینکه چنین جوایزی زمانی موفق‌تر می‌شوند که در رسانه‌ها نقد شوند و فرهنگستان و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد هم یقینا از این امر استقبال می‌کنند

گویا کارشناسان گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان نیز بررسی موارد ذکرشده را به عهدۀ گرفته‌اند تا پس از بررسی‌های لازم مجدداً در شورای سیاست‌گذاری جایزه فرهنگستان به مطبوعات دربارۀ آن تصمیم‌گیری شود.

در آخرین جلسه‌ای که شورای سیاست‌گذاری پنجمین جایزه فرهنگستان برگزار کرد، دکتر غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دکتر محمود اسعدی، نمایندۀ معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، دکتر محمد دبیرمقدم، استاد موسی اسوار، حمیدرضا ابک، دکتر حسن ذوالفقاری، دکتر محمدرضا ترکی، مرتضی قاسمی، ایرج فرجی و خانم‌ها نسرین پرویزی، دکتر مریم دانشگر و فرناز صادقی حضور داشتند.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی و معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با نگاهی به جایگاه رسانه‌ها در پاسداری از زبان و ادب فارسی، از سال ۱۳۹۲ بر آن شدند تا با برپایی این جایزه، به ارزیابیِ مطبوعات از حیث رعایت قواعد و ضوابط درست‌نویسی همّت گمارند و با انتخاب روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های برتر و معرفی آن‌ها، قدرشناسی خود را نسبت به پاسداران زبان و ادب و خط فارسی در حوزۀ مطبوعات ابراز کنند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =