ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور روسای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی در جلسه این کمیسیون، گفت که طبق گزارشات ارائه شده بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.

تابش اظهار کرد: در جلسه صبح امروز (سه‌شنبه) کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، روسای سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور به تشریح وضعیت دستگاه‌های تحت امر، چالش های موجود، بحران‌های فرارو و راهکارهای مقابله با آنها پرداختند.

وی افزود: همچنین نمایندگان عضو کمیسیون نیز نقطه نظرات و دل نگرانی های خویش را نسبت به آینده این صندوق ها بیان کردند و خواستار اقدامات عاجل برای برون رفت از این وضعیت و تامین آینده باثبات برای تداوم کار این دو دستگاه مهم شدند چرا که قشر وسیعی از مردم و جامعه از خدمات شان بهره‌مند می‌شوند.

به گفته این نماینده مجلس، مقرر شد با درخواست روسای کمیسیون های بودجه و اجتماعی مجلس از هیات رییسه، در جلسه ای غیرعلنی موضوعات مبتلا به این سازمان ها و صندوق ها و راهکارهای پیشنهادی برای فائق آمدن بر این مشکلات توسط قاطبه نمایندگان مورد رسیدگی و مورد اقدام هماهنگ دولت و مجلس قرار گیرد.

تابش عنوان کرد: بنا به امار ارائه شده تعداد حقوق بگیران از صندوق بازنشستگی ۱/۳۲۸/۰۰۰ نفر و پرداختی حقوق سالیانه ۳۳ هزار میلیارد تومان است. همچنین در حال حاضر این صندوق به طورمتوسط ۲۷ سال حقوق پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش‌های ارائه شده میانگین سن بازنشستگی۵۱ سال ومیانگین سن امید به زندگی برای مردان و زنان،۷۴ سال است، ادامه داد: براساس محاسبات انجام شده، میزان حقوق پرداختی تاسال ۱۴۰۸،برمبنای سال ۹۵، ۴/۵برابر و با لحاظ همسان سازی ۱۰/۷ برابر خواهد شد که برای توان وتعادل بین منابع وهزینه ها باید فکری اساسی کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه یادآور شد: در این جلسه برآوردهای انجام شده این بود که حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی قطعی دولت به سازمان تامین اجتماعی است و حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان جای بررسی و توافق دارد.

به گفته تابش، درادامه جلسه دکتر اردکانیان نامزد معرفی شده برای تصدی وزارت نیرو، پس از استماع نقطه نظرات نمایندگان به تشریح برنامه های خویش در حوزه مسئولیتی وزارت نیرو پرداخت.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    ما كارگران راضي نيستيم كه مال ما را از تامين اجتماعي به تاراج ميكشند