حاج تقی علاقبندیان سرمایه دار خیر همدانی درگذشت

حاج تقی علاقبندیان خیر همدانی صبح روز یکشنبه در سن 80 سالگی از دنیا رفت، وی جزو 8 سرمایه دار ثروتمند ایران بود که مالکیت بیش از 150 شرکت در ایران، آمریکا، انگلیس، کانادا، ژاپن و چند کشور اروپایی و آسیایی را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ این سرمایه دار خیراندیش 80 سال سن داشت و از وی پنج فرزند شامل سه پسر و 2 دختر باقی مانده است.

مرحوم علاقبندیان سهام ‌دار و سرمایه گذاراصلی پتروشیمی هگمتانه، بازرگانی علاقبندیان(خشکبار و خرما)، شرکت بتون شن، شرکت سیمان کارون، سیمان سفید لارستان، فرش پارس، سیمان آپادانا، صنایع خودروسازی همدان، شیشه قزوین، کاشی جم و سرامیک اکباتان در ایران به شمار می رود.

وی از سهامداران اصلی شرکت های خارجی فاینانس کروپ سوییس(نماینده کاترپیلار در ایران)، شرکت رولتونگزلگزل و شرکت پرسی نات واقع در شهر گراتس اتریش است.

این سرمایه دار مالک کارخانه پتروشیمی هگمتانه همدان است و حالا مشخص نیست در نبود وی چه سرنوشتی برای این کارخانه بزرگ رقم خواهد خورد.

محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان امروز پس از پایان جلسه ستاد تسهیل ورفع موانع تولید این استان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز تاسف و عرض تسلیت به مناسبت درگذشت محمدتقی علاقبندیان در پاسخ به این سوال خبرنگاران که تکلیف پتروشیمی هگمتانه چه می شود؟ گفت: نمی‌توانم حرف خاصی بزنم اما مسائل پتروشیمی پیگیری می‌شود و شاید با این وضع شرکت پتروشیمی ایران اجرای طرح را بر عهده بگیرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =