۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

ایرنا نوشت: رئیس جهادکشاورزی شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری، تعداد درختان مثمر و کهن خاکستر شده در آتش سوزی جمعه گذشته را 7 هزار و 500 اصله از درختان بارور آلوچه، گردو و بادام عنوان کرد.

باقر باقری قهفرخی  اظهارکرد: طبق برآورد کارشناسان جهادکشاورزی، 25هکتار از باغات مثمر در آتش سوخت که به طور میانگین در هر هکتار 400 اصله درخت آلوچه و 100 اصله گردو و بادام کهن و مثمر وجود داشت.
وی خسارت ناشی از آتش سوزی را 20 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: به دلیل شدت سوختگی، تنها حذف و جایگزینی نهال برای احیای باغات ممکن است.
وی مدیریت ضعیف بهره برداران در جمع آوری برگ و شاخه های خشک و تمیز نکردن آبشخور باغات حادثه دیده را علت گستردگی آتش سوزی اعلام کرد و گفت: شدت باد پاییزی و سخت گذر بودن مسیر دسترسی به آتش از دیگر عوامل در شدت آتش سوزی بوده است.
وی آتش سوزی را در مناطق و مزارع 'درازدره '، مزارع بر'آفتاب چنینه' ، 'نسرم چنینه' و 'قاراقولاق' عنوان کرد که بگفته وی بیش از 5 کیلومتر از حد فاصل شهر بن تا روستای بابا پیراحمد طعمه حریق شد.
 گفتنی است ،  ظهر جمعه بخشی از باغات شهرستان بن طعمه حریق شد که این آتش سوزی تا پاسی از شب نیز ادامه داشت، اما در نهایت 150 نفر از نیروهای امدادی، خدماتی و مردمی آتش را مهار کردند.
 شهرستان بن 2 هزار و 707 هکتار باغ دارد که 7 درصد مجموع باغات استان چهارمحال و بختیاری را شامل می شود و بخش وسیعی از این باغات به محصولاتی از جمله هلو، گردو و بادام اختصاص دارد.
شهر بن 20 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =