حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود عنوان کرد: اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی آمریکا، نقض صریح حقوق بین المللی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعیدی نژاد در کانال تلگرامی خود نوشت: 

اين روزها بسياري از كشورها و رهبران سياسي جهان در انتظار تصميم دولت آمريكا براي اعلام سياست نهايي خود در برابر برجام هستند. مذاكرات پشت صحنه ي زيادي هم در جريان است تا بر تصميم ترامپ تاثير بگذارند و بر همين اساس فرمول ها و روش هاي متعددي براي اتخاذ سياست اعلامي جديد آمريكا در مرحله ي بررسي قرار دارند.

اما در مجموع فارغ از حرف ها و لفاظي هايي كه دولت مي تواند در اين بيانيه سياسي خود بگنجاند، اعلام عدم تاييد پايبندي ايران به تعهدات خود در برجام، در شرايطي كه هشت بار آژانس بين المللي انرژي اتمي پايبندي ايران به برجام را اعلام نموده است، نقض صريح حقوق بين الملل و نقض صريح ميثاق و مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي است. دولت آمريكا مي تواند در چارچوب قواعد سياست بين الملل سياست هاي خود نسبت به ايران را اعلام كند، اما در بحث اعلام پايبندي به تعهدات هسته اي، ناچار است به نظام تعريف شده امنيت دسته جمعي و نقش منحصر بفردي كه براي آژانس تعريف شده است، پايبند باشد.

بر اساس مفاد برجام و اصول حقوق بين الملل، تنها نهادي كه مي تواند پايبندي ايران به اجراي تعهدات هسته اي خود در برجام را تاييد نمايد، آژانس بين المللي انرژي اتمي است و لاغير.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =