برنامه «فارسی با طعم شکر» با هدف تبیین نفوذ و گستره ادب فارسی در جهان از شنبه، ۱۵ مهر ماه، هر شب از شبکه فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرگروه کتاب رادیو فرهنگ از  پخش برنامه‌ای رادیویی با محور گفت و گو با فارسی آموزان علاقه‌مند به فرهنگ ایران و ادبیات فارسی خبر داد.

نیلوفر زندیان مدیر گروه کتاب رادیو فرهنگ با اعلام این خبر، افزود: «این برنامه رادیویی، هر شب، گپ و گفتی با فارسی‌آموزان کشورهای مختلف که در دوره های دانش افزایی بنیاد سعدی شرکت کرده اند، را برای شنوندگان علاقه مند پخش خواهد کرد.»

او در همین باره توضیح داد: «این زبان آموزان در کشورهای خود به یادگیری زبان فارسی پرداخته و برای تکمیل زبان فارسی خود، در دوره های دانش افزایی بلند مدت و کوتاه مدت بنیاد سعدی  پذیرفته شده اند که در کنار تقویت زبان فارسی خود در کشور ایران، از مناطق تاریخی و فرهنگی تهران و دیگر شهرهای ایران نیز بازدید کرده و بدین ترتیب شناختی تازه از ایران واقعی کسب کرده اند.»

زندیان هدف از ساخت این برنامه را اینچنین عنوان کرد: «هدف از ساخت این برنامه تبیین نفوذ و گستره ادب فارسی در اقصی نقاط جهان است. اینکه دوستداران زبان و ادب فارسی تنها به حوزه شبه قاره هند و آسیای مرکزی و افغانستان خلاصه نمی‌شود و بسیارند مشتاقانی که از روسیه و مصر و چین و ژاپن و اروپا و ... در پی یادگیری و حتی تحقیق و پژوهش در حوزه زبان و ادیبات فارسی‌اند.»

این برنامه با نام «فارسی با طعم شکر» هر شب ساعت 22:45 از شبکه فرهنگ پخش خواهد شد.

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =