رئیس کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری به حبرآنلاین گفت: جای هیچ تردیدی نیست که مجلس خبرگان رهبری باید راهکارها و پیشنهادها درباره مسائل مهم کشوری و نگاه به آینده انقلاب را بررسی کند و زمینه پیشروی نظام را فراهم کند.

آیت الله حسن عالمی درباره تأکید رهبر معظم انقلاب به تشکیل هیأت اندیشه‌ورز در مجلس خبرگان رهبری گفت: ضرورت این کار کاملا مشهود است و جای هیچ تردیدی نیست. مجلس خبرگان رهبری باید درباره مسائل مهم کشوری و نگاه به آینده انقلاب راهکارها و پیشنهادات را بررسی کند. این کار تا کنون به صورت پراکنده  انجام می شد اما از این پس باید منسجم باشد.

وی ادامه داد: اندیشه ورزی یعنی مجموعه ای فرهیخته و برجسته با نگاه روشن به آینده نظام جمهوری اسلامی؛ باید در این زمینه بحث و گفتگو انجام شود و مطالب را پردازش و راه های عملی شدن این مباحث بررسی شوند، بعد نتیجه را به عنوان پیشنهاد در اختیار ارکان نظام بگذارند تا ارکان نظام این پیشنهادها را اجرایی کنند؛ چون مجلس خبرگان جایگاه اجرایی ندارد و سه قوه باید برای اجرا کردن مطالب هیأت اندیشه ورز، اقدام کنند.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: می‌توان کمیسیونی با عنوان هیأت اندیشه ورز در مجلس خبرگان تشکیل داد. الان مجلس خبرگان 7 کمیسیون دارد و این هیأت می تواند کمیسیون هشتم باشد و کسانی که در این موضوعات بیشتر تجربه دارند، بنشینند و مباحث را دنبال کنند.

وی درباره راهکار دوری هیأت اندیشه ورز از روزمرگی اظهار کرد: این در گرو آن است که دست‌اندرکاران واقعا نیاز کشور را در این حوزه مورد اذعان و تصدیق قرار دهند. وقتی نیاز ضروری کشور و انقلاب باور شود کسانی که پای کار می آیند قطعا خسته نمی شوند و کار خود را مشمول مرور زمان نمی کنند به این معنا که در گذر زمان موضوع سهل گرفته نمی شود، بلکه خیلی جدی موضوع را دنبال می کنند.

رئیس کمیسیون پاسداری و حراست از ولایت فقیه مجلس خبرگان رهبری درباره ویژگی هایی که اعضای هیأت اندیشه ورز باید داشته باشند، گفت: عموم اعضای مجلس خبرگان صاحب نظر، صاحب اجتهاد و دانش هستند و نگاه مناسبی به نظام انقلاب اسلامی دارند. اگر کمیسیونی با این نام تشکیل شود، کسانی با رای دیگر اعضای خبرگان به عضویت این کمیسیون در می‎آیند که دارای ویژگی هایی همچون دانش فراتر، بینش عمیق تر و آشنایی بیشتر به مسائل جهانی و ملزومات حکومت اسلامی باشند و موانع، آسیب ها و آفت ها را بهتر از دیگران بشناسند.
27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    3 1
    شما نتیجه اندیشه ورزی خود را باید تقدیم رهبری کنید تا ایشان در سیاست های کلان بگنجاند و بعد قوای سه گانه آنها را اجرایی کنند. قوای سه گانه دستور مستقیم از مجلس خبرگان نمی گیرند.
  • بی نام RO ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    0 0
    وظایف مجلس خبرگان به خوبی در قانون اساسی بیان شده و نیازی به نوآوری ندارد.