گردشگران ایرانی بزودی بدون روادید به روسیه می‌روند

سفیر روسیه در تهران گفت: براساس توافق دوجانبه بین روسای جمهور 2کشور ایران و روسیه در آینده نزدیک روادید سفر گردشگران ایرانی به روسیه لغو می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری ،لوان جاگاریان در دیدار با استاندار مازندران در ساری گفت: کشور ما نسبت به این توافق موافقت خود را اعلام کرده و منتظر اجرای آن از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا پایان سال میلادی جاری(2017) این اقدام عملیاتی شود.
جاگاریان گفت: همچنان براساس این توافق سفر گردشگران روسی به ایران نیز بدون روادید امکان پذیر می شود.
سفیر روسیه در تهران افزود: در حال حاضر لغو روادید برای گردشگران کشورهای ترکیه، تایلند و امارات در حال اجراست و بزودی این طرح برای کشور مصر نیز عملیاتی خواهد شد.
وی دلیل تاخیر در اجرای لغو قرارداد گردشگران ایرانی به روسیه را پیگیری نکردن آن از سوی آژانس های ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: کشورش هیچ مشکلی برای اجرای لغو روادید گردشگران ایرانی ندارد.
استاندار مازندران نیز در این نشست با ابراز خرسندی از گسترش روابط سیاسی و تجاری بین ایران و روسیه گفت: این روابط می تواند در سطح استانها نیز پیگیری شود.
ربیع فلاح جلودار افزود: مازندران از لحاظ اقتصادی و تجاری و مواهب طبیعی دارای ظرفیت های زیادی است که می تواند روابط گسترده تری با مسکو و سایر استانهای روسیه داشته باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران لغو روادید و اجرای طرح گمرک سبز را از مهمترین راهکارها برای گسترش روابط بین استانی با کشور روسیه عنوان کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =