برپایی جشنواره‌ها، پاسداشت نیاکان و گذشتگان است

استاندار زنجان گفت: بر پایی جشنواره ها نوعی پاسداشت و حفظ ارزش های نیاکان و گذشتگان است و نباید اجازه دهیم این سنت ها در جامعه فراموش شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در اختتامیه دومین جشنواره انگور شهرستان ابهر که در روستای درسجین این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه برپایی جشنواره ها و ارزش نهادن به رسوم گذشتگان همواره در عمق تاریخ و فرهنگ سنتی و بومی ملت ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کارنامه تاریخی و پرعظمت ملت ایران، نشانه های فراوانی از سنت های ارزشمند وجود دارد.

مقام عالی اجرایی استان حضور گسترده مردم در جشنواره ها را پیام مردم به مسئولان دانست و ادامه داد: حضور پررنگ مردم در جشنواره ها، نشان دهنده نیاز به ایجاد احساس شادی و نشاط در جامعه است.

وی به آثار مثبت و فواید برگزاری جشنواره های متعدد در کشور اشاره و خاطرنشان کرد با نگاه دولت تدبیر و امید، برنامه ها و جشنواره های گوناگون با عناوین مختلف در سراسر کشور برگزار می شود تا فضایی بانشاط و صمیمی در جامعه ایجاد شود.

استاندار زنجان اظهار کرد: باید با مشارکت خودِ مردم، زمینه شادی و نشاط در جامعه فراهم شود که در این راستا دولت یازدهم موفق عمل نمود.

درویش امیری با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های نشاط آور در جامعه موجب ایجاد همدلی و فضای صمیمی بین مردم می شود، افزود: با برپایی جشنواره ها، علاوه بر حفظ سنت های گذشتگان، فرصتی فراهم می شود تا مردم بیاموزند که در کنار هم به آسانی به شادی بپردازند، و همیشه همدل و همراه هم باشند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره انگور و معرفی بیش از 56 گونه انگور تولید شده در شهرستان ابهر نیز اظهار کرد: این جشنواره به نوعی شکرگذاری از خداوند به دلیل اعطای نعمت های فراوان به مردم منطقه، کشاورزان و تولیدکنندگان است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =