ایرنا نوشت: گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات انتحاری نزدیک شهر الناصریه مرکز استان ذی قار در380 کیلومتری جنوب بغداد را که 50 کشته و بیش از 80 زخمی برجای گذاشت، بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری اعماق وابسته به داعش از حمله عناصر این گروهک به رستوران و ایست بازرسی و کشته شدن ده ها نفر خبر داد.
رسانه ها ساعاتی پیش به نقل از وزارت کشور عراق اعلام کردند: تعدادی افراد ناشناس ظهر امروز (پنجشنبه) به شهروندان عراقی در داخل رستورانی در استان «ذی قار» حمله مسلحانه کردند و همزمان خودرویی بمب گذاری شده در ایست بازرسی نزدیک این رستوران منفجر شد.
افراد مسلح ناشناس با لباس نظامی دو خودرو را هدایت می کردند که وارد رستوران فدک در مسیر بین المللی غرب ذی قار شدند و همزمان به سمت مردم داخل رستوران تیراندازی کردند.
همچنین یک منبع در پلیس ذیقار به پایگاه خبری 'اخبار ناصریه' اعلام کرد: افراد مسلح در دو دستگاه خودرو نخست به رستوران بین راهی فدک حمله کرده و سپس به رستوران 'ارز لبنان' در بزرگراه بین المللی ناصریه به بصره حمله کردند و در نتیجه مداخله پلیس، افراد مسلح درصدد فرار از منطقه بودند که یکی از خودروهای مسلحین در نزدیکی ایست بازرسی حدفاصل ناصریه - المثنی منفجر شد.
از طرفی خبرگزاری 'الفرات نیوز' وابسته به جریان حکمت ملی، به نقل از 'جاسم ناصر' مدیر کل بهداشت استان ذیقار گفته است که در این حمله تروریستی سه زائر ایرانی نیز کشته شدند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =