ایسنا نوشت: مدیر بنیاد صلح ساساکاوا ژاپن با دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با ابراز خرسندی از ادامه دار بودن روابط بین ایران و بنیاد صلح ساساکاوا و انجام دور چهارم گفتگوهای دو کشور در زمینه تجارب موفق زنان ایران و ژاپن، بر همکاری مشترک و تبادل تجارب در حوزه های کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی زنان تاکید کرد.

مولاوردی با اظهار امیدواری در تحقق توافقات و تفاهم های انجام شده در دولت یازدهم، از جمله تشکیل کمیته راهبردی برنامه‌های مشترک به حوزه جدید کاری خود در امور حقوق شهروندی و نوع فعالیت در این حوزه اشاره و بیان داشت: حوزه حقوق شهروندی بسیار گسترده و متنوع است و انتظارات و مطالبات هم از این حوزه بسیار بالاست.

دستیار ویژه رییس جمهور با اشاره به بندهای منشور حقوق شهروندی تاکید کرد: هدف اصلی از ابلاغ منشور توسط رییس جمهور آگاه سازی مردم از حقوق شهروندی خود و دیگران است و یکی از وظایف اصلی ما نظارت بر اجرای بند بند منشور حقوق شهروندی در دستگاه‌های اجرایی است.

مولاوردی در ادامه تاکید کرد: البته برای تحقق کامل حقوق شهروندی همه قوا باید در کنار هم باشند تا بتوان با تعامل و هماهنگی به هم‌افزایی لازم رسید.

مولاوردی در زمینه جایگاه زنان و خانواده در منشور و خشونت‌های خانگی علیه زنان و کودکان، با اشاره به جهانی بودن این پدیده، مطرح کرد: بندهایی از منشور حقوق شهروندی مشخصا به این موضوعات اختصاص دارد، ضمن آنکه عمومات منشور همه شهروندان اعم از زن و مرد را شامل می شود و دولت نیز لایحه‌ای در جهت تامین امنیت زنان در برابر خشونت ارائه کرده که در حال حاضر در قوه قضائیه در دست بررسی هست و با اینکه در کشور ما اقدامات و برنامه‌های موثری در این زمینه وجود دارد، اما این تدابیر کافی به نظر نمی‌رسد و امیدواریم با تصویب این لایحه و توسعه این اقدامات، الزامات مورد نیاز برای حمایت از قربانیان و آسیب‌دیدگان از خشونت تامین و پیشگیری‌های لازم در جهت مقابله با این اعمال انجام گیرد.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: با توجه به رابطه تنگاتنگی که میان صلح و امنیت و تحقق حقوق شهروندی وجود دارد این محور نیز می‌تواند یکی از زمینه‌های مورد توجه طرفین باشد، چرا که بدون صلح و امنیت، حقوق شهروندی معنایی پیدا نمی‌کند و لذا قبل از تلاش برای تحقق حقوق شهروندی باید برای ایجاد امنیت و صلح پایدار تلاش کرد، شاهد عینی هم وضعیت کشورهایی است که درگیر جنگ و درگیری و خشونت هستند که در آن کشورها حقوق شهروندی مجالی برای عرض اندام ندارد.

در ادامه دیدار تاناکا مدیر بنیاد صلح ساساکاوا به حوزه های مشترک کاری در زمینه حقوق شهروندی اشاره و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های مشترک در این زمینه طراحی و آماده اجرا شود.

47234

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    3 0
    مردم از حقوقشان آگاهند. دیگه واضح‌تر از قانون اساسی نداریم که. درس دانشگاهی هم هست و همه مجبورند اونو امتحان بدن و پاس کنند. اما کو نهادی که این حقوق رو بخواد به مردم بده؟ آگاهی مردم جز اعصاب خردی براشون چیزی نداره. وقتی قراره این حقوق پاسخ داده نشه، همون ندونیم بهتره.