نفرات و آثار برتر پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی سقز مشخص شدند

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی سقز به مدت 3 روز در محوطه تئاتر خیابانی پارک مولوی کورد این شهر برگزار شد و با معرفی آثار برتر در رشته های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی سقز با شرکت 12 گروه نمایشی و بیش از 100 هنرمند طی 3 روز یعنی: روزهای 14 تا 16 شهریور برگزار شد.
آیین اختتامیه این جشنواره با قدردانی از نفرات برتر با حضور گسترده و استقبال خوب مسئولان، مردم هنر دوست سقز و علاقمندان در آمفی تئاتر پارک مولوی کرد سقز برگزار و هیئت داوران (علیرضا اسماعیلی، داریوش رفعتی، محمد زارع زاده و اسماعیل پاشایی) در پایان در بخش های مختلف آفیش و برشور، موسیقی، طراحی فضا، طراحی لباس، بازیگران، طرح و ایده و کارگردانی آثار و نفرات برتر هر بخش را مشخص و معرفی کردند.
براساس رای هیئت داوران در بخش برشور تندیس جشنواره، ضمن تقدیر از طراح بروشور نمایش "در بازی آخر راهی برای خروج نیست"، لوح تقدیر و جایزه خود را به سارو کریمی طراح بروشور نمایش "پنت هاوس" اهدا نمود.
در بخش طراحی فضای جشنواره، هیات داوران لوح تقدیر و جایزه جشنواره را به مهران عبداله نژاد برای طراحی فضای نمایش "یک اتفاق ساده" و هیوا اسدبیگی برای طراحی فضای نمایش "پنت هاوس" اهدا کرد.
در حوزه چهره پردازی، لوح تقدیر و جایزه به لیلا عزیزپور برای طراحی چهره پردازی نمایش "در بازی آخر راهی برای خروج نیست" اهدا نمود.

در بخش موسیقی ضمن تقدیر از همه گروه ها، هیچ گروهی را بعنوان گزینه برتر انتخاب ننمود.
لوح تقدیر و جایزه بخش طراحی لباس به امید مصطفایی طراح لباس نمایش "در بازی آخر راهی برای خروج نیست" تعلق گرفت.
در بخش بازیگران خردسال از آنیتا فرامرزی از نمایش "شما رای بدهید" و شریفه شیریان از نمایش "پیکر تراش" تقدیر شد، جایزه بازیگر سوم زن به فوزیه پهلوانی برای نمایش "شما رای بدهید"، جایزه دوم به لیلا عزیزپور از تئاتر "در بازی آخر راهی برای خروج نیست" و جایزه اول به نازیلا امینی برای نمایش "پنت هاوس" تعلق گرفت.

جایزه بازیگر سوم مرد بصورت مشترک به مهدی کریمی و صلاح شارعی برای نمایش"در بازی آخر راهی برای خروج نیست" و "یک اتفاق ساده"، جایزه دوم به امید فرامرزی از تئاتر "شما رای بدهید" و جایزه اول به وریا شاکری برای نمایش "پنت هاوس" تعلق گرفت.

همچنین در این بخش هیات داوران با اهدای لوح و بسته فرهنگی از بازیگران نمایش "بسته بالا" یعنی: محمد مهدی نبی کندی و مهمدی محمدیان و همچنین تئاتر "یک زندگی" یعنی : امیر بنفشی تقدیر نمود.
در بخش طراحی و ایده، جایزه سوم به محسن محمدی برای نمایش "شما رای بدهید" تعلق گرفت و جایزه دوم به امید مصطفایی از نمایش "در بازی آخر راهی برای خروج نیست" و جایزه اول به هیوا اسدبیگی برای نمایش "پنت هاوس" اهدا شد.

در حوزه کارگردانی؛ جایزه سوم به مهران عبداله نژاد برای نمایش "یک اتفاق ساده" اهدا و جایزه دوم به هیوا اسدبیگی برای نمایش "پنت هاوس" و رتبه اول به امید مصطفایی جهت تئاتر "در بازی آخر راهی برای خروج نیست" رسید و در این بخش از محسن محمدی نیز برای کارگردانی نمایش "شما رای بدهید" تقدیر شد.

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی سقز توسط شورای شهر و شهرداری سقز با همکاری دفتر هنرهای نمایشی، اداره ارشاد و ادارت سطح شهر برگزار شد
شایان ذکر است: موسسه تبلیغاتی خیاط باشی، مبل فروشی تاج محل و رستوران 1001 شب از دیگر اسپانسرهای این جشنواره بودند.
سردار دوغی رئیس شورا و امیر زارع زاده مسئول کمسیون فرهنگی شورای شهر سقز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی، طی سخنانی بر حمایت از فعالیت های فرهنگی- هنری در راستای توسعه فرهنگی، شکوفایی استعداد های هنری، حمایت از فعالان فرهنگی و هنری و... تاکید نمودند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =