اقتصاد دانش بنیان در استان البرز تولید و تجاری سازی می‌شود

استاندار البرز با اشاره به قرارگیری البرز در مسیر کریدور علم و فناوری کشور و استقرار صنایع در کنار آن را نقطه پیوند بین اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد صنعتی عنوان کرد و چشم انداز البرز را در اجرای طرح های حوزه فناوری اطلاعات نوین برای تولید ایده های علمی به ثروت و نیل به توسعه اقتصادی مورد تحلیل قرار داد.

به گزارش خبر آنلاین: سیدحمیدطهائی در همایش،" سرآمدان بانک،بیمه و بورس" که با حضور"علیرضابختیاری" مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد و جمعی از مدیران بانکی و به همت سرپرستی خبرگزاری خبر آنلاین و روزنامه دنیای اقتصاد در استان البرز برگزارشد،گفت: بین سیاست های پولی و مالی باید هماهنگی بیش از گذشته ایجاد شود؛این تقسیم کار در سیاست های مختلف از باب مأموریتی اشکال ندارد ولی باید مبتنی بر تصمیم گیری واحد باشد؛آنچه در استان البرز نیز شاهد آن هستیم و کلیه قوا همانند ید واحده برای تحقق اهداف و برنامه های نظام جمهوری اسلامی با یکدیگرهماهنگ هستند.
تلاش دولت برای برقراری اعتدال در رشد اقتصادی
وی با اشاره به اینکه التهابات ارزی و تورم بالای 40 درصد در سالهای دور نتیجه اولیه این دست ناهماهنگی‌های اقتصادی بوده است،تلاش دولت یازدهم را برای رسیدن به رشد 8 درصدی مثبت خواند و در ادامه تحقق این موضوع را مرهون هماهنگی بین سیاستها و ارگانها تصمیم گیرنده در جهت ایجاد رشد متوازن عنوان کرد.
جوشش سرمایه اقتصادی برای البرز از مسیر کریدور علم و فناوری
استاندار البرز در ادامه، ضمن تبیین جایگاه امروزی استان البرز، بعنوان بخشی جدا شده از پایتخت، صنعت،علوم دانش بنیان و کشاورزی را سه پایه اصلی در توسعه متوازن این استان جوان عنوان کرد و گفت: استعدادهای نیروی انسانی تحصیل کرده و استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی ملی موجب شد تا بعد از 3 سال، استان البرز درکریدور علم و فناوری پایتخت قرار گیرد.
پیوند خوشه های صنعتی با فناوری های نوین و رونق اقتصاد
وی این امتیاز را موجب رونق کسب و کار صنایع نیز دانست و افزود: خوشه های متعدد صنعتی مستقر در این استان سبب ساز کارآفرینی در حوزه های گوناگون شده و با تلفیق فناوری های نوین،تولیدات ارزشمندی را به ارمغان آورده است.
اتمام فاز نخست طرح مطالعات احداث نخستین شهرک آی.سی تی کشور در البرز
نماینده عالی دولت در استان البرز، احداث نخستین شهرک آی.سی.تی در استان را نیز نمونه ای از بسترها و فرصت های شغلی عنوان کرد و گفت: این طرح در حال مطالعه است و فاز نخست آن به انجام سیده و مشاور طرح عملیات اجرایی آن را آغاز خواهد کرد. این طرح زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی را در فرودگاه پیام فراهم خواهد آورد.
وی احداث اولین پارک تخصصی فناوری ارتباطات را نیز از دیگر طرح ها برای تبدیل صنعت و فناوری به سرمایه و ثروت در جهت رشد اقتصادی قلمداد کرد و افزود: این سرآغاز حرکت علمی استان برای جذب نیروهای متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و توسعه صنعت گردشگری نیز خواهد بود.
برداشتن سقف تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی در البرز
طهائی در ادامه،بیشترین زمان اقدامات مسئولان را مصروف در زمینه برطرف ساختن موانع واحدهای تولیدی عنوان کرد و گفت: ظرف 2 سال گذشته، 2 هزار مصوبه صرف برطرف ساختن مشکلات واحدهای صنعتی شده است و با حضور مدیران دستگاه ها در کنار مدیران صنایع،سعی شده بستر رونق تولید مهیا شود و در این زمینه جایگاه سوم کشور را در حوزه عملکردی داشته ایم.
استاندار البرز با اشاره به سفر "ولی الله سیف"،رئیس کل بانک مرکزی به استان،برداشتن سقف اعتبارات بانکی از 470میلیارد تومان تا میزان نامحدود را نیز دیگر تصمیم مهم این استان در رونق کسب و کار عنوان کرد و افزود: این مهم موجب شد تا بیش از 710 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان اختصاص پیدا کند.
نماینده عالی دولت در استان همچنین اجرای طرح شبکه دولت الکترونیک را که بصورت پایلوت کشوری اجرا شد را نیز با رویکرد کاهش فرایند استعلام بین دستگاهی، بعنوان یکی از بسترها برای جذب سرمایه گذاری و بهبود اقتصاد در این استان عنوان کرد.
وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز در کنار اجرای مصوبات ملی ابلاغ شده، فرایند نظارت، کنترل و پایش امور نیز در دستور کار قرار دارد و تحت عنوان«ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی» پیگیری می شود.
طهائی در محور دیگری با اشاره به سفر مسئولان استان در هفته دولت به شهرستانهای البرز، گفت: در این بازدیدها نیز سعی شد تا بخش تولید و اقتصاد در جای جای نقاط البرز رونق گیرد و تسهیل برای امور سرمایه گذاری انجام شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =