سخنگوی باشگاه نفت تهران گفت: واگذاری و فروش احتمالی باشگاه نفت به دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی برای فروشنده و خریدار تبعات قانونی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حسین قدوسی به سایت باشگاه نفت تهران گفت:از نظر ما بيع واقع شده و همه مستندات قانوني هم وجود دارد.در این باره انتظار داريم طرف مقابل پا پيش بگذارد و پروسه انتقال سهام را به شكل عادي و روال اداري آن انجام دهد و باید توجه داشت که شرکت بهنام پیشرو کیش به عنوان بخش خصوصی تا کنون بیش از ده میلیارد تومان هزینه کرده و این امادگی را دارد با رفع برخی مسایل که اخیرا بوجود امده با قدرت به کار ادامه دهد.

سخنگوی باشگاه نفت تهران درباره اخباری که مبنی بر فروش باشگاه نفت به متقاضی و مشتري جديد منتشر می شود گفت: تصور نمی کنیم بحث واگذاری به افراد دیگر از حالت مذاکره به اقدام و اجرا تبدیل شود چون طرف مقابل به خوبی از شرایط توافق نامه فیمابین مطلع است ولی وقتي مي گوييم فروش به بهنام پیشرو کیش بر اساس مستندات موجود قطعي است و بيع واقع و جاري شده پس فروش به سايرين اساسا مبناي قانوني ندارد و مي تواند تبعات قضايي فروش مال غير را هم براي فروشنده و هم براي خريدار به عنوان مباشر و معاون داشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد:علاوه بر این باید تاکید کنیم با توجه به انچه که در توافق نامه صراحتا قید شده هيچكدام از طرفين بنابدلایلی قانونی شرایط فسخ را ندارند .بطور کلی ناگفته ها و مسایل بسیار دیگری هم وجود دارد ولی بنابدلایلی لازم بود این مسایل که اهمیت بسیار دارد بیان شود.

 

همه ابهامات نفت تهران
در حالي كه مالك شركت بهنام پيشرو اعلام كرده تا زماني كه سهام باشگاه نفت به صورت رسمي به نام آنها ثبت نشود هزينه اي انجام نخواهند داد برخي ابهامات در خصوص اين باشگاه وجود دارد كه به نظر بي جواب مانده است:
اول اينكه باشگاه نفت قبل از واگذاري دولتي بوده يا خصوصي؟ اگر دولتي بوده كه بايد ابتدا اين موسسه به شركت سهامي تبديل مي شد و سپس از طريق سازمان خصوصي سازي به مزايده گذاشته مي شد كه اين امر رخ نداده و هنوز هم اين موسسه با حالت قبلي فعاليت دارد.
چنانچه خصوصي بوده چگونه بودجه اش را از وزارت نفت دريافت مي كرده است؟
بر اساس آگهي مندرج در روزنامه رسمي و ثبت شركتها ابتدا آقايان احمد قلعه باني ، غلامرضا شاه كرمي، منصور قنبرزاده ، عباس خنيفر و محمود نيكو سخن هر كدام مالك ٢٠ درصد سهام موسسه بوده اند كه در سال نود سهام خود را به آقايان كريم سلحشور، عبدالمحمد دل پريش ، سيد عماد حسيني ، بيژن تاجيك و احمد عباسي واگذار كرده اند و اين ٥ نفر مالك سهام هستند و هيچ ردي از دولت در آن نيست.
دوم اينكه بر اساس مبايعه نامه تنظيمي فيمابين بهنام پيشرو و موسسه صنعت نفت تهران ، ثمن معامله پرداخت شده و قانونا بيع جاري شده و شركت بهنام پيشرو مالك باشگاه محسوب مي شود.در شرايط فعلي اگر مالكان قبلي نفت بخواهند باشگاه را از بهنام پيشرو پس گرفته و به اشخاص حقيقي و حقوقي ديگري واگذار كنند احتمالا بحث فروش مال غير مطرح خواهد شد.



43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =