ایرنا نوشت: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت که تهران از هرگونه توافق بین بغداد و اربیل برای حل مشکلات فی مابین حمایت می کند.

'ایرج مسجدی' روز شنبه بعد از پایان نماز عید قربان در بغداد، در گفت وگو با شبکه خبری کردزبان 'روداو' گفت که جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق بین بغداد و اربیل برای حل مشکلات فی مابین حمایت می کند.

وی در خصوص موضع ایران درباره همه پرسی در کرکوک اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از وحدت و یکپارچگی عراق حمایت می کند و قانون اساسی این کشور را محترم می شمارد.

وی ادامه داد: از دید جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه تفاوتی بین اهالی کرکوک با بصره، اربیل یا موصل وجود ندارد و همه آنها از نگاه ایران، برادر و نزد ایران عزیز هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران از کردها به عنوان بهترین دوستان ایران یاد کرد و افزود: کردها در عراق همواره بهترین دوستان جمهوری اسلامی ایران بوده اند و به همین مناسبت به همه اکراد عید قربان را تبریک می گویم.

شبکه خبری روداو مدعی شده است که سفیر جمهوری اسلامی ایران از پاسخ صریح در خصوص تمایل کردها به استقلال خودداری کرد و فقط به این جمله اکتفا کرد که 'برای شما آرزوی موفقیت می کنم.'

وی در خصوص انتقال عناصر داعش به شرق سوریه و نگرانی های عراق از این مسئله نیز گفت: این مسئله بر موضوع اصلی مبارزه با تروریسم چندانی تاثیری نمی گذارد، مهم این است که همه برای نابودی داعش تلاش کنند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =