خط مترو تهران-کرج شاید شلوغ‌ترین خط مترو ایران باشد که مسافران زیادی را جابجا می‌کند. اخیرا این خط مترو دچار مشکلاتی شده که اعتراض مسافران را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی مشکلات خط متروی تهران-کرج باعث شده تا در اوقاتی از شبانه روز، کار سرویس دهی در این خط با مشکل مواجه شده و اعتراض شهروندان را در پی داشته باشد. در این ارتباط، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو توضیح داد بهسازی نیمی از مسیر این خط انجام شده است.
محمد احمدي بافنده در این باره توضیح داد: بیش از ۱۹ سال از بهره برداری از خط ۵ مترو تهران می گذرد و در راستاي افزايش ايمني و ارتقا كيفيت زير ساخت هاي این خط، شركت بهره برداري مترو تهران و حومه براي اولين بارعمليات بهسازي در خط 5 را توسط متخصصان داخلي، از دی ماه سال گذشته آغاز کرد.
او با اشاره به اينكه هر مسیر در خط ۵ مترو تهران (رفت و برگشت) حدود 42 كيلومتر طول دارد، گفت: تاکنون عملیات بهسازی پیشرفت خوبی داشته است و در این مدت کار بهسازی 27 كيلومتر از خط اصلي و 6 دستگاه سوزن انجام شده است ضمن آنکه عمليات تعويض ادوات اتصال و تراورس هاي معيوب این مسیر نیز به اتمام رسيده است.
به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در این عملیات، تمام تأسیسات خط 5 طبق استانداردهای جهانی مورد بازبینی و بهسازی قرار می‌گیرد.
احمدی بافنده در ادامه با اشاره به اینکه نیمی از عمليات بهسازي مسیر جنوبي خط ۵، از ايستگاه كرج تا ايستگاه چيتگرانجام شده است، گفت: درحال حاضر پيشرفت فيزيكي واقعي این پروژه 4درصد بيش برنامه زمان بندي شده مصوب است و روند بهسازي خطوط و سوزن هاي مسير، ساخت و نصب ديوارهاي پيراموني، طراحي و اجراي شبكه زهكشي مسير و طراحي و اجراي جاده دسترسي مسير خط 5 نيزدر صورت تامين اعتبارات و بودجه مصوب در آينده ادامه مي يابد.
او با اشاره به اینکه ضرورت انجام عملیات بهسازی سبب تغییر در برنامه پذیرش مسافر در این خط شده است گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا انتهاي شهریور عدم پذیرش مسافر خط ۵ در روزهای جمعه ها (غير از روزهاي خاص) برقرار است ضمن آنکه نحوه فعالیت خط تهران - کرج براي شش ماه دوم سال نيز در حال بررسی است که پس از تصويب به اطلاع مسافران خواهد رسید.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسافر مترو IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    0 1
    با سلام قطارهای عادی زمانی بشتری می کشد تا به انتهای خط برسد. ضمن اینکه سر فاصله حرکت دو قطار زیاد و علی الخصوص مسافران بین راهی خیلی معطل می شوند. اگر همه قطارها عادی باشند مسافران بین راهی زمان کمتری معطل می شوند و ازدحام مسافران در همه قطارها به یک میزان می باشد.
  • بی نام IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    0 0
    وسط بیابون نگاه میداره بعد میگه ایستگاه البرز.
  • حمید IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    0 1
    آقا خواهش می کنم در مورد معضل دستفروشها تو خط پنج یه فکری بکنید ... به خدا اونقدر دستفروش زیاد شده و اونقدر اینا سروصدا می کنند که اعصاب برای مسافرین نمونده اصلاً نمی شه با قطارهای عادی رفت و آمد کرد
  • بی نام A1 ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام در حال حاضر هوای استان البرز روبه سردی میرود و قطارهایی که صبح زود از ایستگاه گلشهر حرکت میکنند داخل مترو از محوطه بیرونی سردتر میباشد و برخی از راهبرهای محترم حتی کولر قطار را روشن میگذارند و باعث اذیت مسافران میشود