شهردار ارومیه در دیدار با مسئولان ترکیه ای گفت: ارومیه مقصد اول گردشگران کشور ترکیه می شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در دیدار محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه و مدیرعامل شرکت نمایشگاهی بین المللی وان و نماینده آژانس های توریستی ترکیه در ایران در خصوص موضوعات گردشگری بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست، نماینده آژانس های توریستی ترکیه در ایران با اشاره به مشکلات توریست های ترک در ورود زمینی به مرزهای ایران گفت: پایانه های مرزی کشور ایران با آژانس های توریستی ترکیه همکاری لازم را ندارد.
وی با اشاره به فرارسیدن عید قربان و استقبال گردشگران ترک برای سفر به ایران افزود: مقدمات ورود ۱۲۰۰نفر از گردشگران ترک برای ورود به شهر ارومیه و شهرهای دیگر ایران از راه زمینی از طریق آژانس ما انجام شده بود، که متاسفانه به دلیل عدم هماهنگی از طرف ایران این برنامه کنسل شد.
نماینده آژانس های توریستی ترکیه در ادامه به پروژه های عمرانی اجرا شده در ارومیه اشاره کرد و اضافه کرد: نسبت به سه سال گذشته در ارومیه تغییرات اساسی شکل گرفته و پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر ایجاد شده است.

محمد حضرت پور، شهردار ارومیه نیز در این دیدار از برنامه های شهرداری در حوزه معماری و ایجاد دهکده های توریستی در بافت های قدیمی با حفظ ظاهر گذشته آنها خبرداد.

حضرت پور در ادامه به حل مشکل ورود زمینی گردشگران به ارومیه در تماس با معاون وزیرامورخارجه و پیگیری آن اشاره کرد و تاکید کرد: ارومیه هم از لحاظ شهری و هم از لحاظ فرهنگ مردم آمادگی لازم را برای استقبال از گردشگران را دارد.

وی افزود: ارومیه به لحاظ دسترسی و نزدیکی با مرز ترکیه باید به مقصد اول برای ورود گردشگران کشور ترکیه تبدیل شود و توریست ها بعد از اسکان و استراحت وارومیه گردی به شهرهای دیگر ایران انتقال یابند و همین روند در برگشت نیز تکرار شود.

شهردار ارومیه در پایان از مهمانان ترک دعوت کرد تا به همراه گردشگران ترکیه به ارومیه برای حضور در جشنواره انگور سفر کنند تا اقدامات عملی برای حضور گردشگران در ارومیه آغاز شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =