نجات معجزه‌آسای یک کارگر پس از سقوط در کانال ۸ متری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گفت: کارگر ۳۵ ساله در پروژه حفاری خیابان حمزه اصفهانی در کانال سقوط کرد که با توجه به گل آلود بودن کف کانال حفاری شده از شدت ضربه مرگبار به مصدوم کاسته شده اما با توجه به آسیب پا و کمر امدا و نجات و انتقال وی سخت بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد شریعتی مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص این حادثه گفت؛ کارگری حدود ۳۵ ساله در پروژه حفاری خیابان حمزه اصفهانی در حال فعالیت بوده که بر اثر بی احتیاطی و برداشتن دریچه کانال متاسفانه به داخل کانال سقوط می کند.

شریعتی از ایمن سازی محدوده چاه و کانال حفاری شده از سوی آتش نشانان در لحظات اولیه حضور خبر داد و گفت: با توجه به گل آلود بودن کف کانال حفاری شده از شدت ضربه مرگبار به مصدوم کاسته، اما با توجه به ارتفاع محل سقوط شخص از ناحیه کمر و پا دچار مصدومیت شدید شده بود و دسترسی جهت امداد و نجات و انتقال مصدوم را مشکل کرده بود.

شریعتی ضمن بیان اینکه ؛ ناجیان آتش نشانی که در کمتر از ۳ دقیقه خود را به محل حادثه رساندند، ابراز داشت: امدادگران آتش نشان ضمن رعایت موارد ایمنی و زدن کارگاه عملیاتی، خود را به مصدوم رساندند و پس از بررسی راه دسترسی را برای عوامل اورژانس محیا کردند.

وی ادامه داد ؛ در چنین حوادثی که به علت ضربه وارده به کمر و احتمال بروز حوادث ثانویه و قطع نخاع شدن مصدوم، از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است گفت؛ لذا آتش نشانان طی یک عملیات حساس و نفسگیر و با همراهی عوامل اورژانس ضمن فیکس آن برروی برانکارد مخصوص، مصدوم را به بالا انتقال دادند.

شریعتی  گفت؛ تجمع وحضور برخی شهروندان در محل حادثه ضمن احتمال بروز حادثه ثانویه و برهم زدن تمرکز ناجیان آتش نشان هیچگونه کمکی به نیروهای امدادی نمی کند . بر این اساس از شهروندان خواهشمند است با رعایت هشدارهای ایمنی از تجمع و حضور در محل حادثه خودداری کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =