واحد مرکزی خبر نوشت: سید حسن نصرالله گفت: تمام عوامل کسب پیروزی قاطع و قریب الوقوع فراهم است و مسأله فقط گذر «زمانی اندک» برای کسب این پیروزی است.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد، سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان درباره آخرین تحولات نبرد در بلندی های عرسال و اراضی سوریه گفت: یکی از اهداف نبرد در بلندی های عرسال برقراری امنیت در مرزهای لبنان و سوریه و بازگرداندن نظامیان ربوده شده است. از اهداف نبرد بلندی های القلمون غربی نیز پایان دادن به حضور داعش در القلمون و برقراری امنیت راه دمشق بود.

سید حسن نصر الله درباره آخرین تحولات نبرد در بلندی های لبنان و سوریه گفت: ما معتقدیم جداسازی نبردها در بلندی های لبنان و سوریه امکان پذیر نیست. پیروزی هایی که در دو جبهه بلندی های لبنان و سوریه محقق شده است بسیار بزرگ است. ارتش لبنان عملیات دقیق و حرفه ای را در مراحل پیشین نبردها با حداقل هزینه و کسب نتایج عالی به انجام رساند.

وی درباره آخرین تحولات نبرد در بلندی های لبنان و سوریه گفت: 270 کیلومتر مربع از اراضی سوریه در بلندی های القلمون غربی آزاد شده است و 40 کیلومتر مربع دیگر باقی مانده است تا آزاد شود. افراد مسلح داعش در وسط منطقه عملیاتی وسیعی که بیست درصد آن در داخل خاک لبنان و چهل درصد در داخل خاک سوریه است محاصره شده اند.

سید حسن نصرالله افزود: شنبه گذشته با فداکاری نیروهای مقاومت بیست درصد از سرزمین های لبنان آزاد شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت مذاکرات با گروه داعش همزمان با ادامه درگیری ها با این گروه شروع شده است.

سید حسن نصر الله گفت: آمار دقیقی ار تعداد افراد مسلح و خانواده های محاصره شده آنان در وسط منطقه عملیاتی بلندی های لبنان و سوریه در دست نیست. تعداد زیادی از تروریست های مسلح داعش تسلیم نیروهای مقاومت شده اند و ما به خاطر پایبندی به تعهدات خود از پخش تصاویر تسلیم شدن آنان خودداری می کنیم.

وی افزود: تمام طرف ها خواهان حل اختلافات در سوریه هستند و به نظر می رسد فرماندهی داعش به موضوع خروج با امنیت افرادش از منطقه عملیاتی توجهی نشان نمی دهند.

نصرالله گفت: تمام عوامل کسب پیروزی قاطع و قریب الوقوع فراهم است و مسأله فقط مسأله گذر «زمانی اندک» برای کسب این پیروزی است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: نباید برای نبردها در بلندی های لبنان و سوریه سقف زمانی تعیین کرد. داعش دوباره از افراد غیرنظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می کند و این مسأله باعث شده است پیروزی در این عملیات به تعویق بیافتد.

وی افزود: در مورد نحوه تعامل با جبهه النصره در بلندی های عرسال به سناریوی قبلی رسیدیم، یعنی ایجاد خط گفتگو همراه با جنگ. گفتگو در داخل خاک سوریه و بنا به درخواست سرکردگان افراد مسلح انجام شد. آتش بس قبل از رسیدن به هرگونه توافقی برقرار نخواهد شد. هدف از انجام شدن گفتگوها محقق ساختن اهداف عملیات نظامی در خاک سوریه و لبنان است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =