۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
ورود نخستین اپراتور خصوصی پست

اولین اپراتور خصوصی پست پس از ملی شدن شرکت پست آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد فاخر، مدیرعامل اپراتور اول پست خصوصی با اعلام این مطلب در جمع نمایندگان رسانه های گروهی افزود: پست بازار جذابی در ایران است و جای کار بالایی دارد . 

او سرانه بسته های پستی را در ایران و سایر کشورها مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد:بررسی ها نشان می دهد متوسط تعداد مرسوله در ایران 8 مرسوله به ازای هر نفر در سال است در حالی که این رقم در سوئیس 700 و در آمریکا یک هزار مرسوله به ازای هر نفر در سال است و همین امر نشان از بزرگی بازار ایران دارد . 

وی با اشاره به اینکه اپراتور خصوصی پست از سبد شرکت ملی پست مشتری برداشت نمی کند، ادامه داد: ما حوزه کاری متفاوتی را برای خودمان تعریف کرده ایم و برای تغییر در بازار می خواهیم سرویس های اختصاصی کسب و کار ارائه دهیم که اهمیت بالایی دارد. 

او با تاکید بر اینکه ارائه خدمات اختصاصی علاوه بر خدمات عمومی پست است، اضافه کرد: اپراتور جدید پست خصوصی، سابقه فعالیت در حوزه پست کشور را دارد و پس از اخذ پروانه، می تواند فعالیت‌هایی که پیش از این نیاز به مجوز داشت را ارائه کند.به گفته وی شرکت تیپاکس برنده مزایده انتخاب اپراتور خصوصی کشور شده که البته هنوز پروانه فعالیت آن صادر نشده است. 

در این نشست ، محمدحسن ترابی مدیر روابط عمومی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: طبق مقررات پس از ملی شدن شرکت پست، دولت باید ظرف یکسال دو اپراتور پست خصوصی را فعال کند که البته اکنون بیشتر از یک سال را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام، ارائه خدمات باکیفیت‌تر و با نهایت سرعت به مردم است که منجر به هم‌افزایی در ارائه خدمات پستی به مردم خواهد شد.

فاخر با اشاره به اینکه از روز اخذ پروانه شش ماه برای آغاز ارائه خدمات ، فرصت وجود دارد ادامه داد: این پروانه دارای دوره انحصار سه ساله از تاریخ صدور در سطح ملی و بدون دوره انحصار در سطح استانی است البته همان طور که گفتم رویکرد ما شکل گیری مدل تجاری با کسب و کارهای جدید است که ممکن است رد قالب اپلیکیشن باشد. 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =