«خبرجنوب» نوشت: انهدام دو باند سرقت مسلحانه، دستگیری دو آدم ربا حین خروج از کشور، انهدام کارگاه تولید روغن موتور تقلبی و... از مهمترین موضوعات مطرح شده در نشست خبری فرمانده انتظامی استان فارس بود.

سردار احمد علی گودرزی در نشستی خبری پیرامون اقدامات پلیس طی چند روز گذشته از انهدا م یک باند سرقت مسلحانه احشام در این استان خبرداد و گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان فارس با توجه به وقوع سرقتهای متعدد احشام در سطح استان شناسایی و دستگیری اعضای این باند را در دستور کار قرار دادند.وی افزود: در تحقیقات مشخص شد که اعضای یک باند به صورت ماهرانه اقدام به سرقت مسلحانه احشام از عشایر حین کوچ می کنند از این رو پرونده به صورت ویژه رسیدگی و ماموران توانستند سرنخهایی از اعضای این باند سرقت مسلحانه به دست آورند.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه اعضای این باند در یک سال گذشته اقدام به سرقت می کردند، اظهار کرد: اعضای این باند در استانهای فارس، یزد و اصفهان فعالیت داشتند از این رو ماموران با انجام اقدامات گسترده توانستند رد این سارقان مسلح را زده و در یک عملیات پلیسی 32 نفر از سارقان مسلح را دستگیر کنند.
وی ادامه داد: اعضای این باند در بازجویی ها به سرقت هفت هزار راس احشام در 200 مورد سرقت اعتراف کرده و از آنها 5 قبضه اسلحه کمری، کلاش و 15 خودرو کشف شد.
سردار گودرزی گفت: این سارقان 60 راس از احشام یک پیرمرد و پیرزن را زمانی که در کربلا بودند، سرقت کرده و پس از تماس تلفنی بستگان این مالباختگان با آنها و اعلام این موضوع پیرمرد در کربلا سکته کرده و همسرش نیز او را در همان محل دفن کرده بود.
انهدام باند سرقت مسلحانه ترانس برق
وی در بخش دیگری از سخنان خود از انهدام باند سرقت مسلحانه ترانس برق در استان خبرداد و گفت: این سارقان طی چند سال گذشته پس از قطع برق در برخی از نقاط استان اقدام به سرقت مسلحانه ترانس برق میکردند.فرمانده انتظامی استان فارس افزود: با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان فارس قرار گرفت و ماموران با انجام تحقیقات شش نفر از اعضای این باند را شناسایی و دستگیر کردند.
وی گفت: در بازجوییها، اعضای این باند سرقت مسلحانه به 230 مورد سرقت تراس برق در سطح استان اعتراف کرده و راهی زندان شدند.
انهدام کارگاه تولید روغن موتور تقلبی در شیراز
سردار گودرزی در ادامه از انهدام یک کارگاه تولید روغن موتور تقلبی در شیراز خبرداد و گفت: دو نفر در شیراز در کارگاهی اقدا م به تولید روغن موتور تقلبی مي کردند که پس از اعلام این گزارش به ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تحقیقات پیرامون این موضوع آغاز شد.
وی بیان کرد: ماموران با شناسایی این کارگاه به محل رفته و توانستند سه هزار و 520 لیتر روغن موتور تقلبی، سه مخزن 50 هزار لیتری، هشت بسته چسب ژله ای 10 کیلویی و... کشف كنند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در این عملیات نیز دو نفر دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
قاتل فراری در دام پلیس
وی در ادامه از دستگیری یک قاتل فراری در شیراز خبرداد و گفت: به دنبال وقوع یک جنایت در شهر فسا شناسایی و دستگیری قاتل در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
سردار گودرزی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات گسترده توانستند رد این قاتل فراری را در شیراز به دست آورده و برای دستگیری وی وارد عمل شوند.
وی افزود: ماموران این قاتل فراری را در مخفیگاهش در یکی از محلات شیراز شناسایی و دستگیر کردند این فرد در بازجویی ها انگیزه خود از جنايت را قتل برادرش توسط مقتول در سال 89 عنوان کرد.
دستگیری دو آدم ربا حین خروج از کشور
فرمانده انتظامی استان فارس به تشریح یک پرونده آدم ربایی پرداخت و گفت: در یکم تیرماه سال گذشته ربودن یک مرد ثروتمند در یکی از خیابان های شیراز به پلیس گزارش شد.
وی ادامه داد: با اعلام این گزارش تحقیقات برای شناسایی و دستگیری
آدم ربایان آغاز شد و ماموران با انجام تحقیقات دریافتند که سه برادر با همدستی دوستشان نقش ربودن مرد ثروتمند را طراحی کرده وآن را به اجرا در آورده اند.
سردار گودرزی گفت: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات گسترده در حالی که 10 روز بیشتر از این ماجرا نمی گذشت توانستد دونفر از
آدم ربایان را شناسایی و دستگیر کرده و گروگان را آزاد کنند.
وی بیان کرد: با این وجود تحقیقات برای دستگیری دو آدم ربای فراری نیز ادامه داشت تا اینکه ماموران دو آدمربا را حین خروج از کشور دستگیر کردند.
وی گفت: این آدمربایان در پرونده خود جرائم دیگری از جمله سرقت مسلحانه یک خودرو، تیراندازی به یک مرد و... را دارند.فرمانده انتظامی استان فارس در ادامه از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در استان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح میزان قابل توجهی لوازم خانگی قاچاق به ارزش 98 میلیارد ریال کشف و 145 خودرو توقیف شد.وی با اعلام کشف 12 تن و 500 کیلوگرم موادمخدر طی 5 ماه گذشته در استان فارس بیان كرد: در این خصوص شش هزار نفر دستگیر شده و 17 باب منقلخانه نیز پلمب شده است.
به گفته وی در این مدت دو هزار و 223 معتاد و 544 توزیع کننده نیز دستگیر شده اند.
وی در ادامه نسبت به استفاده از ماده مخدر گل نیز هشدار داد و تاکید کرد: متاسفانه اخیرا ماده مخدری به نام گل در سطح کشور و استان توزیع شده که این ماده 7 تا 10 برابر از ماریجوانا قوی تر است.
سردار گودرزی گفت: این ماده مخدر توهم زاست و علاوه بر اختلالات روانی، پرخاشگری و ... را نیز به همراه دارد.
فرمانده انتظامی استان فارس همچنین نسبت به استفاده از ماده مخدر جدیدی به نام LSD هشدار داد و گفت: این ماده مخدر صنعتی بوده و به عنوان قوی ترین ماده مخدر جهان تولید شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =