هیئت های مذهبی نقش تعیین کننده ای در رویکرد سیاسی و فرهنگی شهر دارند

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه هیئت های مذهبی نقش تعیین کننده ای دررویکرد سیاسی و فرهنگی دارند،اظهارداشت: هیئت های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل ها ی مردمی داشته و با توجه به مردمی بودن کارکرد خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم برعهده دارند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، سعید فیروزگاه همچنین با اشاره به نقش هیئت‌های مذهبی در راستای ترویج فرهنگ دینی و مذهبی درجامعه، اظهار داشت: بصیرت افزایی، روشنگری و آگاهی بخشی به نسل جوانان از اصلی‌ترین رسالت‌های هیئت‌های مذهبی است.
این عضو شورا افزود: امروز بسیاری از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی که در سطح شهر انجام می‌شود به واسطه حضور پررنگ و موثر هیئات مذهبی است.
عضو كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر كرج، توجه به مجالس مذهبي و هيئتها را توجه ريشه اي به مقوله فرهنگ اسلامي دانست.
این عضو شورا يكي از مشكلات و معضلات در خصوص مسائل فرهنگي را توجه سطحي و يا بي توجهي به هيئات مذهبي در كلان شهر كرج دانست و ادامه داد: اگر براي اين مجالس برنامه داشته باشيم و آنها را هدايت كنيم اين پتانسيل عظيم فرهنگي در سطح جامعه آزاد مي شود و قطعاً اثرات بسيار خوبي در ابعاد فرهنگي خواهد داشت.
فیروزگاه در ادامه با اشاره به این که امروز تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی درابعاد سخت افزاری ونرم افزاری، بسیارسخت و سنگین شده است، متذکر شد: هیات های مذهبی در مقابله با هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان، نقش بسیار موثر و ارزنده ای دارند.
وي در پايان با بيان اينكه به هر اندازه كه بتوانيم فعاليت هاي قرآني را در جامعه ترويج دهيم نتايج بهتري را دريافت مي كنيم، گفت: ترويج آموزه هاي ديني و معارف قرآني در جامعه مي تواند زمينه را براي سعادت ما در اين دنيا و آخرت فراهم كند و به همين دليل لازم است كه به اين بخش به صورت ويژه توجه شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =