ایرنا نوشت: برخی روزنامه های عربستان با اعلام اینکه کشورهای عربی محاصره کننده قطربه دنبال اعمال تحریم های بیشترعلیه دوحه هستند فاش کردند که سه تحریم جدید ازجمله اخراج دوحه از شورای همکاری خلیج فارس در انتظار این کشور است.

به نوشته روزیکشنبه الحیات چاپ لندن، مقامات عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات در منامه گردهم می آیند تا تحریم های بیشتری علیه قطر اعمال کنند.

این روزنامه فاش کرد که وزرای خارجه این چهار کشور به دنبال این هستند تا با تحریم های بیشتر، فشار فزاینده ای بر دوحه وارد کنند تا نهایتاً قطر به شروط آنان تن دهد.

روزنامه عاجل عربستان نیز اعلام کرد که در نتیجه نشست منامه سه مجازات جدید شامل اخراج قطر از شورای همکاری خلیج فارس، خروج سپرده ها از بانک های دوحه و اعمال فشار به شرکت های جهانی برای قطع روابط با قطر در انتظار دوحه است.
وزیران امورخارجه کشورهای تحریم کننده قطر روز یکشنبه به منظور بررسی بحران روابط کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر درمنامه پایتخت بحرین نشست برگزار می کنند.

'حمد بن عیسی آل خلیفه'حاکم بحرین، شامگاه شنبه در دیدار با وزیران خارجه عربستان، امارات و مصر مدعی شد : ما همچنان در تلاش هستیم تا مسیر شورای همکاری خلیج (فارس) حفظ شود و مانع از اقداماتی شویم که به شورا و مردم کشورهای عضو ضربه بزند.
این درحالی است که وزیران امورخارجه کشورهای محاصره کننده قطر بارها نشست‌های چهارجانبه و دو جانبه زیادی را درمورد حل و فصل بحران جاری با قطر برگزار کرده‌اند، ولی همه این نشست‌ها بی نتیجه مانده است.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
قطر اقدامات و خواسته کشورهای تحریم کننده را عامل نقض حق حاکمیت ملی خود دانسته و آن را رد کرده است.
سفرهای منطقه و بین‌المللی بسیاری در راستای حل این بحران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صورت گرفته، اما تاکنون نتیجه ای نداده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =