وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مصوبه ای در کمیسیون اجتماعی دولت گرفتیم تحت این عنوان که "حرکت با ویلچر حرکت عابر پیاده است" گفت: قبلا حرکت با ویلچر، حرکت با خودرو تلقی می شد. طی دو سه هفته اینده مصوبه آن را از هیأت دولت هم می گیریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی ربیعی در نشست معلولین منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهرو روستا که در سازمان بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: اینکه 174 تن از معلولان کشور بدون هیچ نوع برنامه ریزی و پیش بینی در رقابت شوراهای شهرو روستا پیروز می‌شوند و به شوراها راه پیدا می کنند یک اتفاق و یک فصل جدید است.

وی افزود: در تعاریف توسعه یافتگی شاخص هایی چون میزان توجه به گروه‌های خاص و ویژه مطرح می شود. اما فراتر از آن در یک جامعه اخلاقی و انسانی، میزان توجه بالا به گروههای دارای محدودیت مورد توجه است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خط کش یک جامعه اخلاقی به میزان توجه آن به گروه‌های خاص باز می‌گردد، گفت: باید بر روی کودکانی که نمی‌توانند زندگی طبیعی داشته باشند، سالمندان همراه با ناتوانی و گروه‌های معلولی که پر از استعدادند اما فرصت نابرابر اجتماعی دارند تمرکز شود.

ربیعی عنوان کرد: باید تمام تلاش خود را به این سمت معطوف کنیم که انسداد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای افراد دارای معلولیت در جامعه بوجود نیاید و برای افراد دارای فرصت های نابرابر، زمینه های عدالت و پیشرفت را فراهم کنیم. باید با برنامه ریزی این انسدادها و موانع را از بین ببریم. هرروز باید شعار انسدادزدایی بدهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افرادی با توانمندی های بالا در جمع خود داریم که می توانند در این زمینه کمک کنند عنوان کرد: کسانی که بلندگو دارند، صداهای بلندتری دارند و بلند کردن برخی صداها خودبخود باعث واقع نمایی می شود. این حضور معلولین در شوراها می تواند صدای گروههای خاموش در جامعه باشد. هرچقدر بتوانیم صدای گروههای خاموش را به گوش جامعه برسانیم موفق تر عمل کرده ایم و امروز در 174 نقطه کشور که 174معلول عضو شوراهای شهروروستا داریم می توانیم اینکار را انجام دهیم.

وی گفت: باید یک گفت وگوی اجتماعی درونی را برای بهبود وضعیت این گروههای خاص شکل بگیرد. معتقدم با سیاست گذاری می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

ربیعی افزود: باید برای از بین بردن نابرابری ها سیاست گذاری کنیم، از دهه 40 برنامه های توسعه ای داریم. کاهش نابرابری های حاشیه نشینی باید رخ دهد.

وی به نابرابری های فقر و غنا اشاره کرد و ادامه داد: باید لایحه ای که پیرامون معلولان به مجلس فرستادیم را دنبال کنیم و به صحن مجلس بیاوریم و برای سال 97 بودجه مان را بر اساس این لایحه ببندیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مناسب سازی حرکت معلولان و سالمندان گفت: مصوبه ای در کمیسیون اجتماعی دولت گرفتیم تحت این عنوان که "حرکت با ویلچر حرکت عابر پیاده است". قبلا حرکت با ویلچر، حرکت با خودرو تلقی می شد. تا دو سه هفته دیگر مصوبه آن را از هیأت دولت هم می گیریم.

ربیعی افزود: برای بردن آموزش به خانه ها و عادی سازی حضور کودکان و افراد معلول در جامعه باید فرهنگسازی شود. در زمینه سیاست های اشتغال هم یکی از اولویت ها گروه هدف بهزیستی و کمیته امداد هستند، بخصوص در اشتغال روستایی، اولویت مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را در نظر گرفته ایم.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =