ایرنا نوشت: هلال احمر فلسطین روز جمعه اعلام کرد: در یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیستی به تظاهرکنندگان فلسطینی در کرانه باختری و بیت المقدس دستکم سه فلسطینی به شهادت رسیدند و 193 نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین, هلال احمر فلسطین در بیانیه ای مطبوعاتی خود افزود: دو جوان فلسطینی در بیت المقدس و یک فلسطینی دیگر در رام الله به شهادت رسیدند.

براساس این گزارش, دستکم 72 فلسطینی براثر اصابت گلوله جنگی و پلاستیکی و همچنین حمله و ضرب و شتم زخمی و روانه بیمارستان شدند.

هلال احمر فلسطین افزود: در شهر رام الله 67 فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیستی زخمی شدند. در بیت لحم نیز 54 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

منابع فلسطینی همچنین افزودند نظامیان صهیونیستی به بیمارستان خیریه المقاصد که بسیاری از زخمی های تظاهرات به این بیمارستان منتقل شدند, یورش بردند.

راهپیمائی هزاران تن از اهالی شهرهای مختلف فلسطین در نوار غزه،کرانه باختری ،قدس اشغالی و سرزمین های 48 امروز جمعه که ' جمعه خشم' نام گرفته است، در حمایت از مسجدالاقصی و مخالفت با اقدامات تجاوزگرایانه رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و اهالی قدس آغاز شد.

شهرک قدیمی و اطراف مسجدالاقصی که طی هفته گذشته شاهد اعتراض های روزانه و سرکوب تظاهرات توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بود امروز در جمعه خشم شاهد حضور بسیار گسترده فلسطینیان معترض به اقدامات رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی با اجرای تدابیر امنیتی شدید صبح امروز جمعه مانع ورود افراد زیر 50 سال به قدس شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =