مهر نوشت- رئیس شورای شهر اهواز گفت: ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری اهواز به علت ناتوانی مدیران این سازمان، به هدر می رود که این برای توسعه شهر اهواز یک فاجعه به شمار می رود.

هوشنگ شیرمردی اظهار کرد: شاید برای خیلی ها قابل تصور نیست که بعد از تهران، بیشتر منابع درآمدی شهرداری در اهواز است ولی به علت مشکلات بی شمار و پیچیده ای که در سیستم اداره و مدیریت شهرداری اهواز وجود دارد، این منابع به خوبی شناسایی و در خدمت منافع و توسعه شهر قرار نمی گیرد.

وی اظهار کرد: در بررسی های دقیق و میدانی صورت گرفته، علت این مشکلات و وجود انفعال شهرداری اهواز، شیوه نامناسب چینش نیروهای انسانی در شهرداری اهواز است که به مثابه ترمزی، جلوی حرکت سریع و شتابان شهرداری اهواز را گرفته و هیچ اراده ای برای رفع این مشکل وجود ندارد.

شیرمردی تاکید کرد: به شهردار اهواز در خصوص این مشکل، بارها تذکر و پیشنهاد داده ام ولی وی هیچگاه حاضر نشد این معضل جدی در شهرداری اهواز را اصلاح کند به همین دلیل با برخی اعضای شورای شهر اهواز به دنبال برکناری وی رفتیم اما در طول این مسیر مشکلاتی پیش آمد که ما را در رسیدن به هدف خود ناکام گذاشت.

رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر اینکه هم اکنون ۵۰ درصد درآمدهای شهرداری اهواز هدر می رود که این برای توسعه شهر اهواز یک فاجعه به شمار می رود، عنوان کرد: این منابع وقتی وارد سازمان شهرداری می شود به علت مشکلاتی که وجود دارد به هدر می رود و در خدمت توسعه شهر و رفاه شهروندان قرار نمی گیرد در حالیکه می توان با یک مطالعه و انجام برخی اصلاحات، جلوی هدرروی این سرمایه های عظیم را گرفت.

شیرمردی ادامه داد: مثلا همین بازداشت های اخیری که در شهرداری از سوی نهادهای امنیتی صورت گرفت، برخی از این هدرروی سرمایه ها را برای همه این نهادها عیان کرد. برای نمونه یکی از افراد بازداشتی، کسی بود که عوارض شهرداری اهواز را با استفاده از دستگاه کارت خوان متصل به حساب شخصی خود، به جیب زده در حالی که شهرداری به منافع قانونی خود به این دلیل نمی رسید.

وی اضافه کرد: در نمونه ای دیگر، حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی غیر مجاز در اهواز ساخته شده که هیچگونه عوارضی به شهرداری نمی دهند. با ساماندهی همین واحدهای مسکونی می توان درآمد قابل توجهی را به سیستم شهرداری اهواز تزریق کرد ولی توانایی ورود و مختومه کردن این معضل با وجود شیوه چینش نیروها در شهرداری، امکان پذیر نیست.

شیرمردی گفت: در همین مدت اخیر، ۸۵۰ نفر نیروی به صروت غیر مجاز و غیرقانونی جذب سازمان ها و مناطق شهرداری اهواز شده اند در حالیکه همه اطلاع دادند شهرداری اهواز با تراکم نیروی مازاد و نبود نیروی متخصص مواجه است. حالا شما نگاه کنید همین ۸۵۰ نفر نیرو به تنهایی چه مقدار از بودجه شهرداری اهواز را به خود اختصاص می دهند.

رئیس شورای شهر اهواز عنوان کرد: بسیاری از املاک و زمین های شهرداری اهواز که متعلق به مردم این شهر است؛ هم اکنون در اختیار سایر سازمان ها و اشخاص است بدون اینکه ریالی از بابت آنها به شهرداری اهواز برسد و در کمال تعجب هیچ اشتیاقی برای بازپس گیری این املاک یا تبدیل کردن آنها به درآمد وجود ندارد و این موضوع برای شهر اهواز بسیار گران تمام شده است.

شیرمردی افزود: با تحقیات اندکی که انجام دادم، متوجه شدم شرکت های عظیم نفتی که در اهواز فعالیت می کنند، ساخت و سازهای بی شماری را بدون پرداخت حق و حقوق شهرداری اهواز انجام داده اند در حالیکه اگر به دنبال دریافت این درآمدها از شرکت های نفتی اقدام شود، به اندازه دو تا سه پروژه روگذر و زیرگذر می توان درآمد عاید شهرداری کرد ولی در این خصوص در شهرداری سکوت حکمفرماست.

وی تاکید کرد: تمام این رخوت و سستی که در سیستم شهرداری اهواز مشاهده می شود، به علت ترکیب نامناسب نیروهای موجود در شهرداری است که کافی است با اندکی مطالعه و تحقیق، ترکیب مدیران را تغییر داد و افرادی که هم اکنون در بدنه شهرداری بسیار توانمند و متخصص هستند ولی به علت اختلاف سلیقه با مدیران شهرداری به گوشه ای ارسال شده اند را شناسایی و از آنها در تخصص های آنها استفاده کرد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =