استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان این استان تقاضا دارند که زائران اربعین حسینی استان از مسیر مرز شلمچه به کشور عراق سفر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد هماهنگی اربعین حسینی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سال گذشته زائران این استان برای سفر به کشور عراق از مرز چذابه استفاده کردند که عبور از مرز چذابه برای سفر به کشور عراق و حضور در مراسم اربعین حسینی مسیر اعزام زائران چهارمحال و بختیاری را حدود سه ساعت طولانی تر می شود.
وی یادآور شد: در صورت سفر زائران چهارمحال و بختیاری به کشور عراق از مرز شلمچه می توان از ظرفیت مجموعه فرهنگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان نیز که در آن منطقه مستقر است، بهره گیری کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمامی مسئولان دستگاه های اجرایی استان به ویژه در بخش فرهنگی موظفند با ستاد عتبات عالیات در امور مربوط به اربعین حسینی همکاری کنند.
وی گفت: وجود وحدت رویه، تعامل و همکاری بین مسئولان، مردم و قشرهای مختلف در چهارمحال و بختیاری باعث شده تا این استان در شاخص های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی عملکرد مطلوبی داشته باشد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 6 کمیته شامل مردمی، فرهنگی، زیرساخت ها، اسکان و تغذیه، اعزام و امنیت برای اعزام زائران استان به کشور عراق در اربعین حسینی امسال فعال شده است.
سید جعفر موسوی تصریح کرد: سال گذشته چهار موکب از چهارمحال و بختیاری میزبانی و خدمت رسانی به زائران در کربلای معلی و مسیر نجف - کربلا را بر عهده داشت.
وی یادآور شد: دو قطعه زمین در شهرهای نجف و کربلا به منظور ساخت زائرسرا برای مردم چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است که عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.
موسوی اظهار کرد: مردم چهارمحال و بختیاری سال گذشته پنج میلیارد ریال برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در کشور عراق به صورت نقدی کمک کردند.
وی گفت: موکب های چهارمحال و بختیاری سال گذشته میزبان از افزون بر 135 هزار زائر اربعین حسینی در عراق بود.
موسوی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری امسال اعزام پنج هزار زائر اربعین حسینی به کشور عراق را تعهد می کند.
گفتنی است ، ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری امسال پذیرایی روزانه از پنج هزار زائر در مرز محل اعزام با اولویت شلمچه و 10 هزار زائر در کربلای معلی است.
در ایام اربعین حسینی میلیون نفر از سراسر جهان برای عرض ارادت به سید الشهدا مسیر نجف تا کربلا را پیاده می روند و عزاداری می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =