فارسی‌آموزان هشتادو چهارمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی، ضمن بازدید از «خانه سینما» ، با حمید جبلی، ایرج طهماسب و منوچهر شاهسواری دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فارسی‌آموزان 44 کشور جهان که مهمان بنیاد سعدی هستند، در راستای آشنایی با سینمای ایران از «خانه سینما» بازدید کردند و پای سخنان مدیر عامل این مجموعه و دو تن از هنرمندان محبوب کشورمان، حمید جبلی و ایرج طهماسب نشستند.

در این بازدید، ابتدا نماهنگی کوتاه که بخش ­های منتخب فیلم­ های شاخص سینمای ایران به همراه بازخوانی سرود «ای ایران » توسط جمعی از بازیگران مطرح را به تصویر کشیده بود، پخش شد که با توجه به آشنایی بسیاری از فارسی‌آموزان با برخی از این فیلم­ ها، مورد استقبال و ابراز احساسات فراوان آنها قرار گرفت.

سپس، منوچهر شاهسواری، مدیر عامل خانه سینما، خطاب به فارسی آموزان گفت: بسیار خوشحالم که امروز این جمع علاقه‌مند به زبان فارسی را ملاقات می­ کنم. برای من بسیار باعث افتخار است که یکی از کهن ترین و جذاب ترین زبان­ها را یاد می­ گیرید و به آن سخن می­ گویید.

او در ادامه افزود: امیدوارم شما به عنوان نمایندگان زبان فارسی، عطر و بوی سرزمین ایران و این زبان را به کشورهای خود برده و از یادگیری زبان فارسی لذت ببرید.

حمید جبلی نیز در این نشست صمیمی، با ابراز شادمانی از آنکه در کشورها و فرهنگ­ های دیگر به زبان فارسی توجه می­ شود، گفت: یکی از ویژگی­ های زبان فارسی این است که آثار کلاسیک و ادبیات 600 سال پیش ما هنوز قابل فهم است. در حالی که در زبان­ های دیگر چنین امکانی نیست بنابراین اگر کسی زبان فارسی را بلد باشد می­ تواند آثار ارزشمند شاعران ما همچون حافظ، سعدی، مولانا، عطار، خیام و...را بخواند و از آن لذت ببرد.

ایرج طهماسب، دیگر هنرمند مطرح کشورمان نیز به جنبه های مختلف آثار سعدی، مخصوصا در گلستان اشاره کرد و گفت: نکته مهم در مورد آثار سعدی، جنبه تربیتی آن است. یک نوع تربیت اعتدالی در این آثار وجود دارد و برای شما بسیار خوب است اگر با فرهنگ سعدی آشنا شوید و از نکات تربیتی آن بهره ببرید.

در این بازدید، ملکی،مشاور ارتباطات مدیرعامل خانه سینما نیز حضور فارسی آموزان را فرصتی مغتنم دانست و توضیحاتی درباره اعضاء و فعالیت‌های خانه سینما ارائه کرد.

دوره دانش افزایی بلند مدت زبان فارسی بنیاد سعدی با دعوت از 121 فارسی آموز از 13 تیر ماه آغاز به کار کرده است و قرار است در قالب برنامه های فرهنگی، هر سه شنبه، «خانه سینما»، پخش یکی از فیلم­های مطرح سینمای ایران را با حضور هنرمندان برای فارسی آموزان این دوره برگزار کند.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =