ایسنا نوشت: رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف، نتیجه کنار رفتن قالیباف به نفع رییسی را ریختن ۵۰ درصد از آرای او به سبد روحانی دانست و گفت: طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود.

محمد دهقان، نایب رییس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه پیروزی آقای روحانی در دولت دوم او طبیعی است، گفت: البته کسب ۱۶ میلیون رای اصولگرایان در برابر رای ۲۳ میلیونی مطلوب است. حتی ممکن بود خودمان با برنامه‌ریزی دقیق در انتخابات نتیجه انتخابات را عوض می‌کردیم.

او ادامه داد: منظورم این است که اگر آقای رئیسی به جای آقای قالیباف کنار می‌رفت، نتیجه بهتری رقم می‌خورد. البته این بدان معنا نیست که ما حتما پیروز انتخابات می‌شدیم. بلکه نتیجه تفاوت بیشتری داشت. چون حدود ۵۰ درصد آرای آقای قالیباف به سبد آقای رئیسی نرفت و به سمت آقای روحانی رفت.

دهقان ادامه داد: این موضوع نه تنها در نظرسنجی‌ها بیان شد که ما هم به عینه آن را دیدیم؛ بنابراین اگر آقای رئیسی به نفع آقای قالیباف کنار می‌رفت اجبارا رای‌های او به سبد آقای قالیباف ریخته می‌شد. چون طرفداران او ایدئولوژیک‌تر بودند و به آقای روحانی رای نمی‌دادند. هرچند ممکن بود که در این حالت طرفداران آقای رئیسی از کنار رفتن او به نفع آقای قالیباف ناراحت شوند، اما در نهایت رای‌شان را به آقای قالیباف می‌دادند که این اتفاق رخ نداد و ۵۰ درصد از رای‌های آقای قالیباف به سبد آقای روحانی ریخته شد.

او گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها در روزهای آخر انتخابات به این نتیجه رسیدیم که باید یک نفر از اصولگرایان در رقابت‌های انتخاباتی بماند. طبیعتا درباره آن یک نفر اختلاف نظر وجود داشت که ما طبق نظرسنجی‌ها معتقد به ماندن آقای قالیباف در عرصه بودیم چون احتمال رای آوری او بیشتر بود. با توجه به این‌که در روزهای آخر رقابت‌های انتخاباتی برخی نظرسنجی‌ها به نفع آقای رئیسی شده بود. آن‌ها هم حق داشتند که بر ماندن خود اصرار کنند اما تحلیل ما این بود که علی‌رغم نظرسنجی‌های متفاوت اگر آقای قالیباف کنار رود بخش مهمی از رای‌های او به سبد آقای روحانی ریخته می شود. نگاه آقای قالیباف در برابر این اختلاف نظر دوستانه کاملا ایثارگرانه بود که اگر آقای رئیسی کنار نرود او داوطلبانه از عرصه رقابت‌ها کنار خواهد کشید. آقای قالیباف ایثارگرایانه کنار کشید.

دهقان با بیان اینکه نفس و اصل برگزاری جلسه بین فردی با ادعای توبه با یک روحانی اشکال ندارد، گفت: اما برگزاری جلسه میان رییسی و تتلو در دوران انتخابات کار بد و غلطی بود و نباید در این زمان انجام می‌شد. این کار در نهایت برای آقای رئیسی ضرر داشت و بسیاری از افراد را به تردید انداخت. شاید اگر آقای تتلو با آقای رئیسی در زمانی غیر از انتخابات دیدار می‌کرد، هیچ ایرادی به آن وارد نبود، اما این‌که این دیدار با تلقی تبلیغات و رای آوری انجام شد به نفع آقای رئیسی نبود. آن هم در شرایطی که صاحبان جنگ روانی و برخی از سیاسیون از هر وسیله‌ای برای تخریب رقیب استفاده کردند. این دیدار به ضرر آقای رئیسی بود و حتی ممکن است باعث ریزش آرای ایشان نیز شده باشد. به طور کلی این موضوع را آنقدر پراهمیت نمی‌دانم که رسانه‌ها در این حجم به آن پرداخته‌اند. این گونه اتفاقات در خارج از ایام انتخابات افتاده و خیلی از افراد با اعتقادات متفاوت با برخی از روحانیون ما دیدار می کنند و کسی هم چیزی نمی‌گوید.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    8 0
    عجب حکایتی هستش رای میدیم اینجوره رایم ندیم یه جوره . همش تو توهم سیر میکنید . عموم مردم ارامش و امنیت اقتصادی میخوان فقط همین
  • احسان IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 8
    خود من یکیش بودم قالیباف اشتباه کرد و منم مجبور به رای دادن به روحانی شدم
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
    2 0
    مردم تصمیم خود را گرفته بودند قالیباف ورییسی هم هیچ فرقی نداشت